Pages

30 Temmuz 2006 Pazar

suya sabuna dokun(ma)yan bir yazi

Bilmem hatirlar misiniz bir zamanlar bir slogan vardi "suya sabuna dokunun!" diye. Bana o zamanlar cok sacma gelirdi "ya ne alaka, kim ellerini yikamaz ki?" diye dusunurdum. Amma velakin, yillar sonra, ulkemden binlerce kilometre otede bunun ne kadar gerekli bir slogan oldugunu anladim.
Bu Amerikanyalilar ellerini yikamiyorlar efendim. Simdi "bir taraflarini ellemiyorlar ki ellerini yikasinlar" diyenleriniz cikabilir ama ben her daim, ne olursa olsun, suya sabuna dokunma taraftari ve hatta hastasi olanlardanim. Amerikanyalilar'in, genelde, tuvaletlerden sonra el yikamamalari biz burada yasayan Turkler'in az bucuk malumu.
Hatta sevgili Seren is yerinde bu konuda bir calisanla soguk savas yasadiklarini ve kendisi isteki tuvaletin her yerine "lutfen ellerinizi yikamayi unutmayin" babinda yazilar yazdigini anlatmisti bir konusmamiz sirasinda.

Takilmayacak gibi bir konu degil, beni de bu konuda yazi yazmaya iten bir olay gectigimiz cuma gunu oldu. Okulda, bizim kattaki bayan tuvaletinde idim- her zamanki gibi-, bu arada bu tuvaleti yalnizca bayan hocalar, doktora ogrencileri ve sekreterler kullaniyor ki toplam 10-15 kisiyi gecmez. Neyse, her iki yanimdaki tuvaler dlu idi ve insanlar- ben de dahil olmak uzere- mutlu mesut islerini gormekteydiler. Sonra yanimdakiler birer birer cikmaya basladi; once sagimdaki hatun sigonu cekti ve cikti, tuvalet kapisi kapisi kapandi, sonra solumdaki hatun kisi cikti -hatta bu taraftan sifon sesi de duyulmadi- ve direk ikinci tuvalet kapanmasi sesi duyuldu. Yani hatunlarin ikisi de suya sabuna dokunmadan tuvaletten ciktilar. Bir garip oldum, bozuldum, sinirlendim ayni zamanda. Yani "yuh" diyor insan. Sonra haftasonu gittigim bir alisveris merkezindeki tuvaletteki manzaralar beni daha da soke etti. Teenage kizlarimiz alisveris merkezinde gunden bilmem kac kisinin girdigi tuvalette cantalarini yerlere atmis, yere oturmus sohbet etmeleri mi dersiniz, 5-6 yaslarindaki kizini tuvalete sokmus bayanin yine kizina ellerini yikatmadan cikmasi mi dersiniz ikinci bir "yuh yuh yuh" nidalarini cikartti benden. Ki ben bu arada tuvaletin kapisina surasina burasina elim- ayagim vs. degmesin diye akrobatik hareketlerimin binbir turlusunu srgilemekte, ellerimi onyuzbinotuzuc kere yikamaktaydim!
Ben de tekrarlama geregi duydum tabii
"Ey Amerikanya milleti suya sabuna dokunun please!"

6 yorum:

duygu dedi ki...

Ben de büyük bir yuhhhh çekiyorum.Tuuu,iyicene gözümden düştüler.

potansiyelariza dedi ki...

benim işyerinde çay dağıtan elemanların tuvaletten çıktıktan sonra ellerini yıkamadıklarını görünce ben ne hale geldim sorma :S

Mademoiselle dedi ki...

Sevgili Sumuklu Bocek,
Ben bir sey daha ekleyebilir miyim?:)
Bazilari tuvalet kagidi kullanirken istemeden de olsa biraz dikkatsiz olabiliyorlar.Eklemek istedigim sey ise yikanmadigi gibi bisi kokan eller:(

sumuklubocek dedi ki...

sevgili potansiyel: eyvah da eyvah diyorum!
sevgili cukulata (sicak kismini yazmiyorum uzun oluyor): boylesiyle karsilasmayi dusunemiyorum bilem.
yuh x 10 uzeri bilmemkac....

Minik Patikler dedi ki...

aglamak istiyorum :) ama yani burda da gizli pis elli insanlar var, elini yikarmis gibi yapanlar o kadar cok ki sasarsin. bir de bu sizin amerikanyalilara sor bakalim, asil onlar bizden tiksiniyor goreceksin.

neseseren dedi ki...

Soguk savasi kaybettim! Ama elini yikmayani gordugum zaman ters ters bakim kendilerinden igrendigimi belli ediyorum ama benim sinirlenmemden baska bir ise yaramiyor.