Pages

27 Temmuz 2006 Perşembe

nostalji

Londra'da basvurdugum bir okul bana ilk yurtdisi seyahatimi animsatti.
Yil 1993, yazlardan bir yaz, aylardan sanirim haziran.
14 yasindayim, 14 yasindayiz; Duygucan da benimle.
Yaz okuluna gidiyoruz, ingiltereler'de ingilizcemizi gelistirecegiz;
hedef bu!
O gezi, yaklasik bir ay kalmistik ingiltere'de, ingilizcemi ne kadar
gelistirdi bilmiyorum ama hem kendime olan ozguvenimi gelistirmis,
hem de ingiltere beni kendine hayran birakmisti; ki daha sonraki yillarda
da bu dusuncem hic degismedi; hep sevdim oralari ben.
Londra'ya iki bucuk- uc saat uzakliktaki Bath sehrinde kalmis, oradan
Londra'ya ve civardaki sehirlere seyahat etmistik. Bath cok guzel bir sehirdi,
hatta sanirim o zamanlarda Ingiltere'nin en temiz ve duzenli sehri secilmisti.
Bath, oradaki Roma doneminden kalma hamamlari ile unlu bir sehirdi.

Hamamlarla ilgili komik bir de anim var, animsadikca guluyorum kendi kendime hala.
Bath'deki Roma doneminden kalma hamamlari (Bath Spa)gezerken yanimdaki Italyan kiza- adi neydi animsamiyorum, sen hatirliyor musun Duygu?, hani su Alman kizla geziyordu hep :)- "aman bunlar da birsey mi, bizim ulkemizde Roma doneminden ne eserler var!" diye aklimca Turkiye reklami yapmaya kalkmistim da kiz bana donup "sen bir de beni dusun ben Roma'da yasiyorum!!!" demisti :-))))). Bir anda hem bozulmus hem de yaptigim gafi anlamistim! -bu arada gaf yapmak biz yay burclarinin onemli bir ozelligidir, gaf ve patavatsizlik yapmadan duramayiz biz!-. Sonra da cok gulmustum soyledigim seye, hala da cok gulerim.

Sonra Stonehenge'e gitmistik! O da ayri bir olaydi. Demek ki o yaslarimda Stonehenge neymis bilmiyormusum. Gitmistik, cok ruzgarliydi, brosurleri okumus taslara bakmis donmustuk. Donuste Stonehenge'den aklimda kalan iste brosurlerden okudugum ilk yerlesim yeri oldugu ve bizi neden
bunlari gormege goturdukleri sorusuydu. Cok sonradan anladim meger degerli bir gezi
yaptigimizi :-).

Sonra hayran oldugum, cok begendigim ve yasamak istedigim Londra; Oxford Street ve Covent Garden, Piccadily sehrin ruhunu hissettigim ve tekrar tekrar gitmek, gormek, gezmek istedigim yerler olmustu.
Ve merak etmistim Londra'da yasamak nasil bir duygudur acaba diye?
Kampus sehri Oxford'u gezerken ise kendi kendime "buraya okumaya gelecegim"diye soz vermistim :-). Simdi animsadikca guluyorum bu soze, yasamla ilgili hicbir zaman soz verilmemesi gerektigini yasayarak ogreniyor insan.

Sonra soz verdigim gibi Oxford'a degil de cok daha uzaklara geldim okumaya oysa ki. Cok guzel anilarim var o yaz okuluna, geziye ve Ingiltere'ye ait.
Cok tatli hocamiz Rebecca.
Sempatik hocamiz Dave.
Yakisikli hoca -ama bizim dersimize girmemisti- Chris.
Cok konusan, Italyan kiz Francesca.
azginliklarina pek sastigimiz Portekizliler,
bol bol pirtlayip, bundan hic utanmayan avrupalilar,
Kaldigimiz yer, Prior Park College -ben cok sevmistim-
Yangin tatbikatlari :))))
Dalindan koparip kusuncaya kadar yedigimiz bogurtlenler.
9.99 pound olan herseyi cok ucuz zannedip yaptigimiz alisverisler.
Ustunde TM yazili herseyi Turk Mali zannedip -buna da cok gulerim hala- almadigimiz, ve memleketimizin ihracat kapasitesine hayran oldugumuz(!) urunler.
Kahverengi gozlerin cok guzel diyen Alman cocuk :))) (bizde bunlardan cok var demistim ben de cevap olarak!)

Gezi boyunca arabalarin yonune alisamamam ve gizliden gizliye yasadigim ezilme korkusu,
yedigimiz bilimum sekerler - o zamanlar turkiyede oyle sekerciler yoktu-
gezdigimiz bilimum guzel yerler ve tanidigimiz bilimum renkli insanlar.
Aklimda cok cok guzel bir ani olarak kaldi o ilk Ingiltere gezim benim, ve bu yuzden
hep sevdim ben ingiltereyi, dogasini, havasini.

Simdi bu okula basvururken Londra'daki bunlar gecti aklimdan bir film seridi gibi.
daha yasanmis anlatilacak cok sey var aslinda bu gezi ile ilgili.
birgun oturup anilarimi, kafami toparlamaliyim bu konuda.
Duygucan yardim eder misin?
unutulsunlar istemiyorum...

7 yorum:

mom dedi ki...

ne gusel bir yazi olmus ve resimlerde harika, anilarin cok gusel bence de buraya yaz unutulmasinlar sumuklubocek...

duygu dedi ki...

Ben de yazmayı düşünüyordum bir ara...Sen yazılabileceklerin hepsini yazmışsın.Ben bir iki ekleme yapayım.
O İtalyan kızın adı Lara'ydı.Bir kaç kere mektuplaştık biz onla ama sonra unutuldu gidildi.Aslında tekrar bir şeyler yazsam acaba ona ulaşır mıyım,düşünmüyor değilim.
Sonra,o yaz zamanı hep bulutlu havalara uyanışımız,güneşe hasret kalışımız,"Güneş Topla benim için" diye şarkılar söyleyerek,belki güneş açar diye bekleyişimiz.
Yemekhanedeki yemek kuyrukları , "Yes please"ler.,Packet Lunch'lar,Longleat diye bir yere götürürlerdi her hafta sonu,sonra bizi bir madene götürmüşlerdi neydi o yahu?,Muaz'ın saklambaç(hani Nurseli İdizin programı vardı ya,ondan) oyununa katılması,senin Chris'i taklit etmen,dersler,fire alarmlar,Bad Mintonlar,(Yanlış yazabilirim,ezbere yazılorum)Karaoke yapmamız,ranzalar,sergül müydü bir kızla kavgamız,Jurassic Park filmini ilk izleyişimiz,uuuu amma şeyler varmış.Ne güzeldi.Ben bir gün mutlaka gideceğim oralara,nah şuraya yazıyorum.Bu arada fotolar senin çektiklerinden mi yoksa internetten mi buldun?
İyi ki yazmışsın , sabah sabah gözüm gönlüm açıldı,mutlandırdın beni.Bir de çok güzeldi yazın,teşkürü bir borç bilirim.

Mademoiselle dedi ki...

Romali kiz ile aranizda gecen diyologa cok guldum:). Ingilizler, ozellikle de Londra'da yasayan Ingilizler, ulkelerini cok buyuk bir hayranlikla bosuna anlatmiyorlar demekki. Resimlere bayildim.Umarim Ingiltere'yi gormek bana da nasip olur.
Sevgiler

Minik Patikler dedi ki...

Ahh ingiltere. gercekten coooooooookk guzeldi, cok sevmistim ben de. bu yaz okullari gercekten lisan otesinde kendine guven icin coook iyi oluyor cocuklara.. Umarim bu guzel anilari hic silinmez hafizandan.. Umarim oglusuunun da boyle guzel hatiralari olur.

sumuklubocek dedi ki...

hadi o zaman hepbirlikte bir ingiltere gezisine gidelim, ne dersiniz?

Minik Patikler dedi ki...

e hadi o zaman kasim gibi olabilir aslinda :)

duygu dedi ki...

Ben kasımda gelemem,o zaman taşınıyorum.;P