Pages

11 Temmuz 2006 Salı

6 aylik kontrolu

dun Selim'i 6 aylik kontrolune goturduk doktora. buyume gostergelerimiz artmis, buyuyormusuz, rutin kontrolleri yapildi, doktoruyla gorusuldu vs. vs. bu sefer cok fazla sey sormadik doktora, soracak pek birsey yoktu, su ek besin meselesi disinda, ona da artik baslamamizi onerdi doktor ve bir liste - program gibi birsey verdi, artik daha sistematik birseylere baslariz herhalde.
Selim'i rahatsiz eden birsey yapti doktor teyzesi, biz de her alt degistirmede yapma durumundayiz; sunnet derisi ilerlemesin diye geriye itti doktor, cani yandi minnosumun agladi biraz, biz de her alt degistirmede bunu yapma konumundayiz simdi, icim elvermedigi icin caninin yanmasini zorunlu olmadikca alt degistirme olayi bu aralar Sebo'ya siklikla devredildi.
Sonra yine 4 adet asi oldu, feryat figan etti Selim pasa yine. neyse ki bundan sonraki asi zamani 12 aylik kontrolunde. bundan sonraki rutin kontrolumuz ise 9 aylikken. 3 ay ara cok gibi geldi ama burada prosedur boyleymis diyerek birsey demedik artik, turkiye'de nasil acaba?
bu arada turkiye'deki uygulamalari merak ediyorum. ozellikle de yemek konusunda, biz burada acayip konservatif olduk, birsey vermeden once yuz kere dusunuyoruz Selim'e, ornegin tuz- yag - seker bir yasindan once vermeyin falan deniliyor ama bu turkiye'de boyle degil bildigim kadariyla. bu konuda birsey bilmiyorum sanirim.
Selim pasa ise hayatindan memnun genelde. bu aralar su ucak oyuncagi favorisi. ayni oyuncagi yanda linkini verdigim "baby gabe" blogunda bir fotografta gorunce cok sasirmistim. Selim elbette Gabe kadar buyuk degil ama o dugmesine basinca donen pervaneyi izlemeye, ve durdugu zamanlarda dislemeye bayiliyor. Hatta dun babasi ustune oturtmus, oyuncagin biryerlerine tutunarak oturabilmis o da, arkasindan iterek evi dolasiyor. o oyuncagin ustunde cok minik gorunuyor Selim ve de cok tatli. O uzaktayken oyuncagi calistirdigimizda hemen heyecanla komandovari emekleme- surunmesiyle oyuncagin yanina geliyor.
biz de onun resimlerini cekiyoruz, yakinda resimlerle gorusmek uzere...

8 yorum:

Minik Patikler dedi ki...

MASAALLAH tatlilar tatlisina, merakla bekliyorum oyuncagiyla fotograflarini :) Kiyamam ben oglusunun aglamasina operim onun yasli gozlerini. Burda her ay kontrol var 1 yasini doldurana kadar. Her ay 1 veya 2 asi oluyor, yemek konusunda da sizdeki gibi tuz, yag ve seker + kafein yok. Kafein de neymis diyenler icin tek bir seyim var _ cikolata :)) Biraz zeytinyagi var o kadar. Bizim corbalar buharda pismis sebzelerle ve yagsiz kiymalarla yapiliyor genelde. Bir de ben adam bebegin yemeklerini isitmiyorum, kitapta okuduguma gore beboslarin oyle bir damak zevki yokmus sicak-soguk . Nasil tatli tuzlu ayrimlari zamanla gelisiyor ve bizim gibi tuz ihtiyaci duymuyorlarsa oyle. Blenderdan gecmiyor yiyecekler, puturlu alismasi cok onemli kusma problem olmasin diye.. Hmm baska baska baskaaa?? Ekmek degisik bazi doktorlar esmer bazilari beyaz veriyor. Biskuvi yok, sekerleme yok kirmizi meyve ve sebzeler yok. Muz yok. Yumurtanin sarisi yok, tarhana da yokmus 1 yasindan once. Sut de yok yani inek sutu. Cok tuzlu geliyormus minnoslarin bobregine. Baska dur bakayim.. Hmmm. Bu arada tuzla ilgili bir husus var ne kadar dogru bilmiyorum efendim; tuzdaki iyot cocuklairn iq sunu yukseltiyormus. Artik arastirmasi size kalmis bana firsat dogmadi henuz onunla ilgili.. Simdilik bu kadar.. Tekrar MASAALLAH daha daha buyusun tatli oglan, cani acimasin hep coook mutlu olsun. Canim benim. MASAALLAH.

Minik Patikler dedi ki...

Tuzlu peynir de yok, bizimki labne seviyor zaten..

sumuklubocek dedi ki...

ya cok ilginc, burada da yumurtanin beyazini vermiyorlar sarisi verilebiliyor beyazi alerjik olabiliyormus...
ufff kafam karisti benim :-(
bir de kirmizi meyve ne oluyor onu anlamadim, karpuz mu ornegin? bir de yogurda ne diyorlar?
ay panik oldum ben simdi... ne yenecek ne yenmeyecek???

Minik Patikler dedi ki...

Ya pardon yumurtanin sarisi var beyazi yok :) o da 8. ayin girisinde minik minik basladi. Parmagim surcmus.

Minik Patikler dedi ki...

Yogurt serbest hele evde mayalarsan daha iyi. Bak ben sana yazayim bizim uyguladigimiz programi elhamdulillah problem yasamadik. Kahvalti bizim blogda yazildigi gibi verdik ama labne peyniriyle. Kahvaltidan sonra emziriyorsun, 2-3 saat sonra da meyvesini yediriyorsun. Kirmizi meyveler cilek, kiraz, domates vs. gibi. Bu tur seyleri 1 yasindan once vermek alerjik tepki verme riskini arttiriyormus. Zaten bence bu cesitler yetiyor da artiyor bile. Neyse nerde kalmistik, iste kahvalti oyle, meyveden 3-4 saat sonra da corbasini veriyorsun. Bizim blogdaki yontemi izlersen rahat edersin. Patates ve havuc corbasi gercekten iyi bir baslangic bence. Patatesin tadini cok seviyor cocuklar, zaten zeytinyagi da eklenince cok guzel kokuyor. 15. gunden itibaren kiymasini ve farkli sebzelerini de ekleyebilirsin. Bu gecis donemi biraz zor ama ondan sonra rengi kirmizi olmayan corbalari hep verebilirsin. Mesela adam bebek pazartesi yogurt corbasi, sali kabak corbasi, carsamba sehriyeli tavuk corbasi iciyor ( aman ne icmek ilk baslarda ne guzeldi ek besin isi aliyordu ama artik kirmizi kart gosteriyor !!!! ). Kabiz olmasa patatesliden yaparim cok zaman ama bizde problem tabi.

yasemin dedi ki...

sümüklüböcek biz ilk 1 yıl her ay doktor kontrolüne gittik ama orada uygulama öyleyse hiçbi sorun yoktur. demek aşı dönemlerinde gidiyorsunuz siz. bir yıldan sonra biz de aşı aylarında gitmeye başladık. şeker-tuz ilk yıl vermedim. yoğurdunu ilk yıl kendim mayaladım. kahvaltıda pastörize beyaz peynir verdim ama bir gece önceden mutlaka suda bekletip tuzunu aldım. yumurta daha erken başlanıyordu ama baktım cem'de alerji yaptı, 11. ay civarına kadar bekledim ben. ekmek olarak sadece tam buğday ekmeği verdim, hala da öyle. beyaz ekmek almıyorum eve. minik patiklere bakarak kendi yaptıklarımı anlatıyorum ben de, farklı tecrübeleri okumuş olursun böylece :) öyle de oluyor böyle de, tek bir kesin doğru yok yani, doktorların beslenme konusunda farklı . muz mesela verdim ben ek besinlere geçtikten sonra 6-7 ay civarında, çok da seviyordu. tarhana da verdim. inek sütünü 1 yaşı doldurduktan sonra vermeye başladım, yaklaşık 16 ay emzirdim. şimdi cem ağladı kaçıyorum. görüşürüz.

yasemin dedi ki...

muz demiştim ya, anamur muzu, yerli muz yani. o kocaman çikitalardan değil :) aklıma geldi, unutmadan söyleyim dedim. adam bebek ve selim'ciğe bizden selamlarr...

sumuklubocek dedi ki...

sevgili minik patikler ve yasemin,
tecrubelerinizi paylastiginiz icin cok tesekkur ederim.
arada sizlerden boyle bilgiler almak iyi oluyor, zira burada insanlarin beslenme aliskanliklari farkli oldugu icin ek gidalara baslama onerileri de farkli sayilir, ben bizim damak tadimiza yakin seyler de yedirmek istiyorum ki Selim'e sonrasi daha kolay olsun bizim icin.
tekrar cok tesekkur ederim...