Pages

5 Temmuz 2006 Çarşamba

Selim bugun 6. ayini doldurdu!

Bugun 6. ayini doldurdu Selim ve bu hafta bircok "ilk"i yasadik Selim'le. Unutmadan yazmak istedim ben de.
Ilk defa Selim'in artik yavas yavas sahiplenme duygularinin gelistigini gorduk ornegin -gectigimiz pazar gunu-
Ilk defa terlik yedi- bugun-
Ilk defa cok yakindan kedi gordu, cok sasirdi- dun-
Ilk defa uzunca denilebilecek bir sure arabada seyahat etti- dun-
Ilk defa cicek, sarmasik yoldu ve yedi- gectigimiz hafta birgun-
Ilk defa havai fisekleri izledi- dun-
Ilk defa 71 gr'lik elma puresinin tamamini yedi- bugun-
Gectigimiz pazar gunu bir arkadaslarimiz bize yemege gelmislerdi. Onlarin da uc yasinda kucuk bir kizlari var -uc yas simdi bana cok cok buyuk gibi geliyor-. Odada Selim'in oyuncaklari ile oynuyordu kizcagiz. Ne zamanki Selim'in muzikli kitabiyla oynamaya basladi, Selim once bir dikkat kesildi, sonra oyuncaga dogru yoneldi, surunme -emekleme tarzi bir sekilde oyuncagin yanina kadar gitti ve biraz bekledi, kizcagizin hala oynadigini gorunce klasik gozlerini kizartip dudaklarini buktu ve aglamaya basladi, biz ne oldu falan derken herhalde oyuncagi istedik ve oyuncagi Selim'e verdik; aglama hemen kesildi.
Bu arada minik kiz olay mahalindan biraz uzakta duran Selim'in bir baska oyuncagi ile oynamaya basladi. Selim elindeki muzikli kitabini birakti, hizlica kizin oldugu tarafa yoneldi, ve yine surunme-emekleme tarzinda o oyuncaga dogru gitmeye basladi. Bu arada ben ve arkadasim soke olmus gozlerle Selim'i izlemekteydik. Selim yine oyuncagin basinda klasik hareketiyle aglamaya baslayiinca ben gozlerime inanamadim, bu kadar kucuk yasta sahiplenme duygusunun gelismeye basladigini bilmiyordum acikcasi. Bizi sasirtti Selim efendi.
Bugun de cok zamandir bekledigim terlik yeme olayi gerceklesti. Terliklere karsi- sanirim her bebek gibi- Selim'in de bir ilgisi var, bu nedenle emeklemesi gelissin diye terliklere dogru gidisine ses cikarmiyor ama agzina almamasi icin ozen gosteriyorduk, derken bugun gormedigimiz bir anda onu benim terliklerimi agzina sokmus bir vaziyette emerken buldum, bir an panik oldum Selim'i alip agzini falan yikadim ama yapacak birsey yok ekstra mikrop almis oldu artik Selim bebek.
Dun 4 temmuz kutlamalari dolayisiyla gokyuzunun herbir kosesinde havaifisek gosterileri vardi. Arkadaslarimiza gitmistik, onlarin balkonundan da cok guzel bir havaifisek gosterisi izleme imkani bulduk. Selim saskin ve merakli bakislarla gokyuzunu izledi, cikan seslerden biraz korktu ama sonucta onun icin bir ilk'i yasadi artik.
Ilkleri yasamaya devam, bizim icin o kadar, heyecanli-komik-sasirtici ve buyuleyici oluyor.

2 yorum:

mom dedi ki...

zaman ne kadar cabuk geciyor maasalla selim ne kadar buyumus...
ilkler hep guzeldir herbiri bir donum noktasi gibi:)

sumuklubocek dedi ki...

sagolasin Mom, bizler de sizin izindeyiz...
sevgilerimle