Pages

30 Aralık 2006 Cumartesi

Bizim Bayram!


Bu sabah bayram sabahiydi bizim buralarda. Niye bu sabah da yarin degil olayina hic girmeyecegim, bu sabah burada bayramdi iste!
Sabah cok da erken kalkmadigimiz, ve biran bayrami unutup Selim, Sebo ve ben yatakta ucumuz bir aile saadeti yasadigimiz icin Sebo son anda bayram namazina gitti. Ben de "bugun bayram" diyerekten genelde hergun aksam yikadigim Selim'i yikadim, bir guzel giydirdim, babasi donunce onu cici cici karsilasin diye.
Sonra, mutfagi toparlayip kahvalti hazirlamaya koyuldum. Bugun bayramdi ya, ekstra guzellikte hazirlamak gerekiyordu kahvaltimizi; oyle de yaptim.
Sebo geldi, Selim annesinin babasinin bayramini kutladi :), ve biz masamizda Selim mama sandalyesinde kahvaltimizi yaptik.
Bir yandan da Sebo'ya bu gunu Selim icin nasil daha anlamli ve ozel hale getirebiliriz diye konustuk. Kendi kucukluk bayramlarim benim genelde anneanne, babaanne, buyukler, es, dost, akraba ziyareti ile geciyordu. Sabahlari evimizde -ya da anneanneme gittigimizde- kahvalti eder ve ayni sehirde yasadigimiz icin once anneannemlerin bayarmini kutlamaya giderdik. Eger babaanneme o gun degil de ertesi gun gideceksek o gunumuz yasadigimiz sehirdeki buyukleri gezmekle gecerdi. (Daha kucukken ise ben sabahlari mahallede el opmeye ve bayram harcligi, seker vs. toplamaya cikardim ;) ) Ertesi gun ise Izmir'de yasayan babaanneme, halalarima ve oradaki akrabalarimizi ziyarete giderdik. Dini anlamindan cok bayram demek buyukleri ziyaret etmek, uzun zamadir gormediklerimizi gormek ve bolca tatli, cukulata vs. yemek demekti. Eh tabii ki 15-16 yasina kadar aldigim bayram harcliklarini da unutmamak lazim.
Velhasil boyle gecerdi bayramlar. Benim icin bayramlar ben universiteye gittikten sonra bitti, tadi kalmadi, tatil anlamina geldi.
Ama zaman gectikce bayramlarin onemini anladim ben de. Hem bizim, hem de Selim icin. Hele uzakta olunca bayramlari yasatmak daha bir onem kazaniyor. Her ne kadar uzakta olursak olalim oncelikle aile icinde oneminin kavranmasi gereken bir olay bayramlar. Amerikali ofis arkadasim da ornegin cocuklari oldugunda Christmasi mutlaka kendi evlerinde daha bir ozel gecirmek istedigini soylemisti ki cok hak verdim.
Biz de bundan sonra ozellikle Selim icin bayramlarda evi suslemeyi, Selim'e ve hatta birbirimize bayram hediyesi almayi, bayram sabahini evimizde diger gunler daha farkli gecirmeyi, bayram gunlerinde mumkunse calismamayi -malum burada resmi tatil falan olmayacagi icin ;)- ve Selim'le ozel olarak gezmeyi, onunla vakit gecirmeyi ve bayramin ozelligini ona bu sekilde hissettirmeye calisacagiz.
Eminim bunlar Selim'in buyuyunce anlatacagi guzel bayram anilari kadar bizim icin de guzel ve anlamli anlar, paylasimlar olacak...

5 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın,umarım Selim'le de istediğiniz gibi bayramlar geçirirsiniz:)
Bu arada, burada da cumartesi günü bayramın ilk günü idi:)

opel dedi ki...

Kızım yazın bir başka güzel olmuş sizin yanınnızda geçirdiğim ramazan bayramını hatırladım.Bayramlar sizlerle bir başka güzel oluyormuş bu bayram sabah kalktığımda sizleri birde benim güzel torunumu aradı gözlerim göremeyince bir buruk oldu içim torunumu ve sizleri çok özlemişim şimdiden bu bayram benim için zor gecicek alıp başımı uzaklara gitmek istiyorum neyse Selim için cok iyi düşünmüşsünüz bayramların güzelliğini hep hatırlar kalın sağlıcakla dedesi için selimi öpün olmazmı sevgiler

sumuklubocek dedi ki...

sagolasin sevgili annevebebisi, malum uzaklarda bayram heyecanini yasatmak ayri bir onemli ;)
babiskocugum, alip basini gitme oyle uzaklara, ne yapariz biz dedemiz olmadan? bayramlarda hepbirlikte olabilmeyi biz de cok isterdik, ne guzel ki gecen ramazanda yasadik bunu, kismet bsaka bayramlara insallah. dedesi icin sen bir kere de, biz bin kere operiz onu ;) tekrar iyi bayramlar size, herkeslere selamlar!

alara aslihanin dedi ki...

ins sevdklerinizle birlikte gecireceginiz nice guzel bayramlar yasarsiniz:)Guzel bir yil gecirmeniz dilegi ile saglicakla kalin ins, Selimcigede opucukler....

sumuklubocek dedi ki...

tesekkur ederiz alara'nin annesi :)
sizlerin de gecmis bayrami ve yeni yiliniz kutlu ve dopdolu olsun!
sevgilerimizle,