Pages

14 Aralık 2006 Perşembe

bak sen su dondurmaya!

Bu aralar kafamdaydi, ne zaman baslamali Selim'e kendi kendine yemek yemegi ogretmeye diye dusunuyordum. Guvenilir bir kaynaktan 16. aylar gibi bu konulara ciddi bir sekilde deginilebilecegini ogrenmis ve rahatlamistim kendi kendime "hmmm, daha zamanimiz var nasil olsa" diye dusunerek.
Dun aksam Selim'le yalnizdik evde, Selim oyuncaklariyla oynuyordu bir kosede, ben de bu arada firsattan istifade kendime bir kase dondurma koydum. Tam yemege basladim ki bizimki elindeki oyuncagi birakip bana dogru yoneldi, besbelli dondurma istiyordu. Kasigin ucundan verdim; yetmedi ona elimden kasigi alip kendisi giristi ise, hayretler icinde kaldim! Biz kara kara ne zaman kasik kullanmayi ogretelim diye dusunurken Selim bey aldi kasigi elimden daldi dondurmanin icine. Derken ona kendi kasiklarindan getirdim ve eline verdim, diger elini de dondurma kasesine daldirmamasi icin tuttum. Arka arkaya kasigiyla minik minik dondurmalari kasigiyla agzina goturdu. Bu deneyimden hem o eglendi hem de ben onun bu basarisini (masallah diyorum bir yandan) keyifle izledim. Ana ogul bu sekilde dondurma yedik birlikte. Normalde dondurmanin cok da faydali olmadigini dusunerek pek yedirmiyoruz Selim'e ama bu deneyiminde dondurma yemesine goz yumdum, boyle yemege can kurban diyerek :).
Bu sabah da ayni sekilde "kendimiz yeme" deneyine devam ettik, genel olarak baslarda iyi basliyor ama sikiliyor sonra, sonra simdilik ben devraliyorum yine yedirme olayini. Ama bu bir baslangic diyerek bu deneye belli bir sure devam edecegizdir. Ne diyelim dondurmanin fendi...

3 yorum:

Minik Patikler dedi ki...

Ben Selimcigimin kas1k tutan ellerini operim :) MASAALLAH

Anonymous dedi ki...

Canım benim ya maşallah :~)

Anonymous dedi ki...

Afferim annesi Selime.. Bizim efe de cok buyuk bir hevesle baslamisti kasikla kendi kendine yemeye ve cok erken baslamisti.. Ancak su an dusunuyorum herseyin zamaninda baslanani daha seri ve hizli sonuca goturuyor. Cunku efe kendi kendine yeme cabalarindan dolayi, benim yedirmeme hic izin vermemeye ve sonrasinda da basedilmez bir pure bulamaci oyunuyla noktaliyordu yemek vaktini.Karin doyurmaktan, oyuna donmustu yani olay. Sonradan duzgun yemeye alistirmak cok zor oldu. o nedenle fazla acele etmemek bence en dogrusu.. Yine de ufaktan kasikla tanistirilma vaktinin geldigine karar vermis Selim, hayirli ugurlu olsun:)