Pages

30 Mayıs 2006 Salı

bir lens, bir donum noktasi olabilir mi?

benim gibi yirmi senedir gozluk kullaniyorsaniz olabilir.
gozluk numaram oyle pek yuksek sayilmaz ama hatiri sayilir bir astigmatim var. gozumdeki tek onemli bozukluk yuksek derecedeki astigmat ve astigmati olanlar bilir gozluksuz dayanilir gibi birsey degildir astigmat; birakin okumayi -yazmayi cevrenizdeki insanlarin yuzlerini bile net secemezsiniz...

universite yillarimda gozluk takmaktan bikmis bir insan olarak bir lens alma girisiminda bulunmustum ancak o yillarda astigmati yuksek olanlar icin yumusak lensler hem pek etrafta yoktu hem de benim ogrenci butceme gore cok pahaliydi, o nedenle sert lens denemeye karar vermistim. ama nedendir bilmiyorum; gozlerimin hassasiyeti mi, cok uygun bir lens olmayisindan mi ya da doktorun iyi bakip-bakmamasindan mi, nedense o sert lenslere bir hafta bile dayanamamistim ve taktigimda da bir netlik saglayamamistim zaten. o yuzden lens maceram yalnizca bir hafta surebilmisti ve ben de gozluk takmama ruyasina yalnizca bir hafta ara verip, bu sevgili "mutemmim cuz"ime tekrar donmus oldum.
ama bu durum saniyorum, ve umuyorum ki bugun degisiyor... iki hafta once lens takma istegimle goz doktoruna gidisimle baslayan macera, deneme lenslerimi bugun takmamla basladi.
bu sefer lens takma istegimin ardindaki en buyuk neden yillar boyu suren gozluk macerami birakmak istememin yanisira Selim'in gozluklerimi devamli cekistirmesi eline alip agzina goturmeye calismasi ve elinden bir turlu birakmamasiyla kirabilecegini ve ona zarar verecegini dusunmem.
yaklasik iki hafta once bu istekle goz dokotruna gittim, gayet detayli guzel bir muayeneden sonra oturup konustuk, sert lensin astigmatlara hala daha uygun bir secenek oldugunu ancak yumusak lenslerin de cok gelistigini ve bir iki haftalik denemeden sonra uygun olup olmadigini anlayacagimizi soyledi.
iste bugun deneme lenslerim geldi ve ben yumusak yumusak, yumusak lens takmaya basladim.
simdilik cok cok iyi hissediyorum bakalim bu durum nasil devam edecek?
bir donum noktasi mi, evet hem de kocaman bir evet!

3 yorum:

Mademoiselle dedi ki...

Gule gule kullan lenslerini. Umarim bu sefer alisirsin ve cok rahat edersin.
Sevgiler.

tedarikmucize dedi ki...

Güle güle kullan. Bendede astigmat var gerçekten gözlüksüz çok sıkıntı çekiyorum.

sumuklubocek dedi ki...

cok cok tesekkurler...
bugun heyecanla dort saatimi doldurdum,
yarin alti saat takacagim,
bekliyorum :)
sevgilerimle