Pages

20 Mayıs 2006 Cumartesi

baslamali mi, baslamamali mi?

bu konuda kafamiz cok karisik. konu Selim ek gidaya baslamali mi baslamamali mi? dort aylik kontrolu icin doktora gittigimizde doktor simdilik anne sutunun yeterli oldugunu dusundugu icin ek gida icin 6. aya kadar beklememizi onermisti. diger dikkat edilmesi gereken konu ise alerji gelistirme olayi. bebekler ek gidaya ne kadar erken baslarlarsa o kadar cok alerji gelistirme riskleri artiyormus bu nedenle gec baslamakta fayda oldugunu soyledi. ancek bir yandan da ben cesitli yerlerden ek gidaya ne zaman baslamali konusuyla ilgili yazilar okuyorum ve bunlara gore Selim ek gidaya baslayabilecek durumda. destekli bir sekilde oturabiliyor, dogum agirligini ikiye katlamis, hatta biraz gecmis durumda ancak bir ucuncu konu olan gunde 8-10 kere emdikten sonra hala ac olup olmadigina emin degilim henuz.

ek gidaya baslangic icin ilk once hem alerji olma olasiligi dusuk, hem de sindirimi daha kolay olan pirinc mamasi (rice cereal) oneriliyor.

gecen gun Gerber'in -bu arada faydali bilgiler iceren bir web siteleri var, oneririm- pirinc mamasi karisimindan ve yumusak baslikli kasiklarindan aldim, mama sandalyesi de hazir ve hatta simdilik biz yemek yerken o da ilgilenir mi acaba diye Selim'i de mama sandalyesine oturtup masaya yakin tutuyoruz, tek konu karar vermek sanirim, baslamali mi baslamamali mi? doktoru mu dinlemeli, ic gudulerimizi mi?

6 yorum:

Mademoiselle dedi ki...

Henuz bebek sahibi degilim ve bu konuda bloglara bakarak fikir sahibi olmaya calisiyorum. Deneyimlerinizi yazarak bizlere tecrube kaynagi oldugunuz icin tesekkurler.

cagdas dedi ki...

mangal yapi yegenime. ii gelir. soyle pirzola falan offff!!!

cagdas dedi ki...

bu resimlerdeki reklamlardan para aliyor musunuz cok merak ettim ??? :)))) ben de koycam eger oyle bi durum varsa. bi de selimin dilini cikardigi resmini eksik etmeyin sayfadan. bilgisayarda var ama sayfaya girince de ariyo gozlerim. en sevdigim resmi, bayiliyorum

yagmursena dedi ki...

masallah cok tatli selim bebek.sana cok benziyor.Allah hayirli uzun omurlu etsin insallah.ek gidalara baslamadaki heyecanini anliyorum ama acizane tavsiyem 6.ayi beklemen seklinde.anne sutu gibi bulunmaz bir nimetin bir damlasi bile kar oldugunu dusunursek biraz daha sabir. nasil olsa yemek yiyecek zamani gelince.ben kizima 5.5 aylikken baslamistim sabirsizlanarak ama 6. ayi beklemidigm icin uzuluyorum simdi.cerala gelince ben hala 18 aylik kizim icin kullaniyorum cok faydali ozellikle demir ihtiyaclari icin.
melek nane/INDIANA

sumuklubocek dedi ki...

sevgili sicak cukulata, tesekkur ederim. bloga da baslama amaclarimdan birisiydi, iyi- kotu deneyimleri paylasmak.

sevgili cagdas dayimiz, 1-dalga gecmeyelim lutfen :))) 2- hayir, para almiyoruz. 3- istek uzerine Selim'in o resmini bir yerlere sikistirmaya calisacagim bakalim...

sevgili melek, tavsiyen icin cok tesekkur ederim, bu yaziyi yazis amacim da sizler gibi deneyimli annelerin onerilerini de dinlemekti, sagolasin, memnun oldum yorumun icin...

Minik Patikler dedi ki...

Biz dun gectik ama keske ilk 9 ay sadece anne sutu olsa ne rahatmisizz. Bir de doktorlar ek besine gecince asama asama normal sebze corbasi, kendi capinda kahvalti ve meyve veriyor :) yok oyle pirincli cereal falan anne sutune devam :)