Pages

13 Mart 2006 Pazartesi

teyze- abla, amca- abi dilemasi

selim'i direkt olarak etkilemeyan bir konu bu.
sizler de karsilastiniz mi bilmem, arkadaslarimizla bu sorunu yasiyoruz. 25 ve ustu yaslari deviren cogu arkadasimiz kendilerine isimlerinin arkasina "teyze" ve "amca" kelimelerini yakistiramiyorlar. selim'in nasil hitab edecegi konusunda "teyze demesin, abla desin" "amca demesin abi desin" gibi cumlelerle cok karsilasiyorum bu aralar, merak ettim iste bu kadar komplekslestirmeye ne gerek var? yillanmayi yakistiramiyor muyuz kendimize?

4 yorum:

neseseren dedi ki...

:)garip geliyor teyze amca ama bizde anne babalarimizin arkadaslarina teyze ve amca dedigimize gore bizde teyze olduk. :)

sumuklubocek dedi ki...

haklisin serencigim ama kabullenemiyor sanirim cogu arkadas ...

Minik Patikler dedi ki...

Ben ders aldim hep XXXXX Abla gelmis XXXX Abi gitmis diyorum ama ben anne oldum da onlar amca teyze mi olamiyor canim cik cik cikkk

yasemin dedi ki...

cem'e arkadaşlarımızı ismiyle tanıştırıyorum ben, amca-teyze falan eklemeden, herkes memnun. amca, abi, teyze, abla falan yok, hem öğrenmesi de kolay oluyor. şimdi bütün arkadaşlarımızın adlarını kendince söylüyor: akka (ilker), goya (koray), eef (elif), eesa (esra), seeda (serdar), mali (biz de mali diyoruz, mehmet ali aslında). büyüyünce isterse abi, teyze... ne istiyorsa eklesin kendisi fakat ben küçükken hiç teyze, amca, abi falan demeyi sevmezdim, o yüzden de kendilerine hitap ederken hiç isim kullanmazdım ama evdekilere onlarla ilgili bir şey söyleyeceksem/soracaksam sadece isim söylerdim, örnek: "emineler de gelecek mi bu akşam?" çok cins bi çocukmuşum, değil mi :D