Pages

4 Eylül 2006 Pazartesi

yagmurlu bir Labor day

Bugun mutlu oldugum gunlerden biri, cunku yine yagmur yagiyor Dallas'ta. Ve yaklasik bir haftadir serinleyen havalarin keyfini cikariyoruz biz; bir daha 40 dereceleri yasamama dilekleriyle birlikte elbette. Bugun ornegin tum gun yavas yavas usul usul yagdi yagmur, ve hala yagiyor. Sag tarafimda pencerem acik; hem yagmurun sesini dinliyorum su anda, hem de guzelim toprak ve yesilin kokusunu icime cekiyorum, bir daha icimden cikmasin bu koku diye oyle her soluk alip verisim bir rituel seklinde.
Bugun ayrica ABD sinirlarinda- sanirim hemen hemen tum eyaletlerde, birkac istisna olabilir- Labor Day kutlaniyor. Aslinda nasil kutlaniyor tam olarak bilemiyorum, benim bildigim bugunun tatil oldugu, dinlenme ve Amerikalilar icin alis-veris anlamina gelen bir tatil gunu iste.
Sabah, Selim'i de alip bir arkadasima kahvaltiya gittim. Iyi de ettim, uzun zamandir gormedigim pek cok insani gordum kahvaltida. Ayrica arkadasim downtown tarafina tasinmisti yeni, Dallas'in yasanabilir guzel bir downtown mahallesi oldugunu gordum -kisa gunun kari ;)-. Gerci kahvalti dediysek de eve donusum ogleden sonra iki'yi buldu. Sebo tatil olmasina ragmen bir hocasiyla gorusecekti o yuzden Selim'le bos evimize girdik. Biz Selim'e oynar ve ben bir yandan yemek yapmaya calisirken Sebo geldi, onun gelisini firsat bilen ben yemegi tamamladim -zeytinyagli bamya yemegi ve nohutlu pilav, pilav cok cok lezzetli olmustu bu arada ;)-.
Sonra uzun zamandir ailecek gorusemedigimiz bir arkadaslarimizi aksam caya davet ettik, sagolsunlar bizi kirmadilar ve aksama gelecekler. Yemekten sonra onlara patatesli tuzlu kek ve hep kafamda olan cayli keki modifiye ettigim cevizli kakaolu kek yaptim. Kekler nasil oldular bilmiyorum cunku hala firinda pismekteler, kokulari guzel geliyor ama.
Bir yandan yagmurun sesini dinliyorum ben; sakin, huzurlu bir tatil gunu gecirmenin de keyfine vararak...

3 yorum:

cenebaz dedi ki...

Nasıl huzur dolu bir yazı. Okurken ruhum dinlendi.

sumuklubocek dedi ki...

sagolasin cenebaz, cidden huzurlu bir gun, dun, gecirdim ben de...

duygu dedi ki...

Hamarat arkadaşım benim!Afiyet bal şeker olsun.Şu yağmur ve serin hava dilerim eksik olmaz oralardan.Biz burada pişmeye başladık yine.