Pages

6 Eylül 2006 Çarşamba

pes yani!

genelde "pes yani", "bu kadar da olmaz artik" vs. gibi guclu cumleler kullanmak istemiyorum; zira hep o olayi bastiracak olaylar cikiyor insanin karsisina. Ya da ne bileyim beni bu kadar sasirtan soke eden olaya bir baskasi ayni tepkiyi veremeyebiliyor, o olayi cok normal bulabiliyor. Neyse, ben anlatayim, siz yorumlayin artik.
dun asistani oldugum bir hoca ameliyat oldugu icin onun master dersine girdim; 6'dan 9'a kadar suren bir ders. hocanin talimatina gore derse bir dvd izleyerek baslayacaktik, bir saat suren liderlik hakkinda bir belgesel yapim. Ben onceden izlemis ve cok begenmistim bu calismayi. Zira genel olarak liderlik hakkindaki bu yapim alaninda onde gelen bir hoca tarafindan hazirlanmis, cervantes'in don kisot karakteri, flemenko muzigi ve dansi, Jean D'arc, Betty Blue -bu Betty Blue'nun filmini de kitabini da cok begenmistim-, Amarikan is ve politika dunyasindan az bulunur orneklerle suslenmisti. Her ne kadar cok farkli ornekler olsa da yapimin ana temasi Don kisot karakteri uzerinde geciyordu ve "sebat etme" ve "kendini tanima" ana temalari uzerinde Don kisot anlamli bir sekilde yorumlanmisti.
Ancak belgesel yapim bittiginde sinifa, nasil diye sordum. pek tabi soracak ve ustunde ders isleyecektik cunku. sinifin genel yaniti cok sasirtmadiysa da beni, dusundurdu. sasirtmadi; cunku izlerken sikilma emareleri gosteriyordu sevgili master ogrencileri, ya da bilgilenmek (!) amaciyla wikipedia'dan don kisot'u arayanlar vardi. dusundurdu: cunku verdikleri yanit belgesel'i anlamadiklari cok soyut(!) bulduklari idi. don kisot icin iyi bir komedi tanimini yapanlar ve yapimi hazirlayan hocanin bu yapim sayesinde ispanya'da iyi gezdigine dair yorum yapanlar da cabasi...
konuyu nasil toparlayacagimi sasirmis olan ben "ama bakin su su su noktalar da vardi ozellikle liderlik uzerine" diye birkac cumle soyledigimde "haaaa o, o anlama mi geliyordu" diyen durust yanitlarla karsilastigimda iyice canim sikildi cunku "anlama gelmek" diye birsey yok apacik bunlardan bahsediliyordu yapimda.
yani sasirsam mi, sikilsam mi, gulsem mi yorumlarina bilemedim.
neyse onlari birakip yapimda gecen guzel bir cumleyi aktarayim size:
"We live in a world that emphasizes realistic expectations and clear successes. Quixote had neither. But through failure after failure, he persists in his vision and his commitment. He persists because he knows who he is."

3 yorum:

Sabire ŞEN dedi ki...

Merhaba
Bloğunu yeni keşfettim ve çok beğendim.
Lisans düzeyinde bir işletme öğrencisi olarak liderlik konulu ders ilgimi çekti.Biz tabi lisans düzeyinde bu kadar aktif bir eğitim almıyoruz.Ama okulumu devam ettirmeyi düşünüyorum ve sonuna kadar katılıyorum ki bir master öğrencisinin bu kadar ilgisiz olmaması gerektiğine ve gerçekten ne olmak ne yapmak istediğine karar vermesi gerektiğine..
Kolay gelsin ve iyi çalışmalar..
Sabire..

duygu dedi ki...

Bizim yeni jenerasyon da ağzı açıklardan.(Genel olarak)

sumuklubocek dedi ki...

tesekkurler sevgili sabire; sana da kolay gelsin, basarilar diliyorum egitiminde.
sevgili duygu can: bizim yeni jenerasyon da amerikanlasma(!) yolunda o zaman; ne diyeyim bravo(!?) onlara...