Pages

15 Haziran 2006 Perşembe

ABD

"All but done!"
dedi bana David :-).
Efendim, bugun tezimin ilk savunmasini gecmis bulunmaktayim, ne mutlu ne mutlu bana...
uzerimden buyuuuuuk bir yuk kalkti, kendimi kuslar kadar ozgur hissetmekteyim. Zira tezim onemli savunma kismi bu sayilir, bu kisimda komiteme "benim tezim, bu; bunlari yaptim, ve onumuzdeki bir sene icinde bunlari yapacagim" dedigim ve komitemin de "hmmmm, guzel, iyi olmus, boyle devam edebilirsin" dedigi kismini bitirdim.

bu duruma "all but dissertation-ABD" deniyor, yani doktoranin tum yeterlilikleri bitti geriye bir tek bir sene sonrasina-daha once olmazsa- tezin savunmasi kaldi.
artik rahat rahat agustos'ta gidecegim konferansta is bakabilirim; gerci bu yil cok ciddi bakmayacagim cunku sebo muhtemelen benden bir sene sonra mezun olacak belki de programi bir yil uzatarak onu beklemeyi dusunuyorum, ama istedigim gibi bir is olursa giderim elbette, bize de bir yillik mecburi bir ayrilik gozukur, ki o zaman selim, sebo ve ben nasil yapariz bilmiyorum. Aslinda ikimiz ayni zamanda mezun olsak bile ayni yerlerde is bulma olasiligimiz cok az, simdilik turkiye de dusunmedigimiz icin her halukarda boyle ayri olacagimiz bir donem olacak gibi... neyse, simdilik bunlari dusunmemek, ABD olusumun keyfini cikarmak lazim :-).
hastalik ve yorgunlugun oldugu yogun gunler geride kaldi, artik sevgili selimcigimize ve sebo'ya daha fazla zaman ayirabilirim (gerci laf aramizda sebo'nun bu aralar selim'den daha fazla ilgiye ihtiyaci var gibi, malum o da ders stresinde bu aralar...).
iste boyle, her ne kadar bu olayin oncesinda cok onemsemiyor gibi gorunsem de-kendime karsi ozellikle- ABD olmak hem cok hosuma gitti hem de beni bir o kadar rahatlatti. Emeklerimin karsiligini aldigim zaman yaptigim ise daha fazla sarilmak geliyor icimden, motivasyonum artiyor elbette, ve yaptigim seyi sevdigimi hissediyorum daha da, guzel birsey yani :-).
bu arada bugun sunumumu yaparken kendi sinirlarimi da kesfettim bir olcude; daha once universite ogrencilerine ders verdigim halde, dinleyicilerin buyuk bir kismini hocalarimin olusturdugu bir dinleyici kitlesine sunum yapmamistim hic. bugun bu bir ilk oldu. kendimden hic beklemedigim kadar "rahat" olmam beni cok sasirtti, ama bunu gormek de sevindirdi elbette...

13 yorum:

mom dedi ki...

emeklerinin karsiligini aldigina cok sevindim simdi selimle beraber hayatin tadini cikarin:)

Koyubeyaz dedi ki...

cok cok ama cok sevindim iste basardin cok operim...

neseseren dedi ki...

Gozun aydin :)

sumuklubocek dedi ki...

sevgili blog arkadaslarim,
cok cok tesekkur ederim sizlere de,
bu haberi paylasmak da sizlerle cok mutlu etti beni,
sevgilerimle...

Donna Quijote dedi ki...

nasil da kocaman bir yük kalkmistir simdi üzerinden. tebriklerr! :)

yasemin dedi ki...

tebrikler!

potansiyelariza dedi ki...

tebrik ederim. şimdi tadını çıkar. bende bir atlatsamda şu stres ve yükten kurtulsam....

duygu dedi ki...

Aaaaa!Çok sevindim.Rahatlamışsındır.Başarılarının devamını dilerim.

sumuklubocek dedi ki...

tebrikleriniz icin tesekkurler...

duygucugum seni bloggerlar dunyasinda gormek ne guzel! sevindim bir blog actigina, ne iyi etmissin boyle, hele ozledigim kusadasi, fotolari guzel olmus; boylece daha sik gorusmek uzere...

Isil Simsek dedi ki...

Tebrikler, savunmanin basarili gecmesine cok sevindim.

sumuklubocek dedi ki...

tesekkurler Isil, ben de cok seviniyorum ;)

ycurl dedi ki...

tebrikler. Gerisi de kolaycacik bitiversin.

sumuklubocek dedi ki...

tesekkurler curly,
dileklerine katiliyorum ;)