Pages

17 Ağustos 2010 Salı

bu aralar

Bu aralar su kitabi okuyorum. Once telefonumdan ilk belki 10-15 sayfayi ornek olarak okumus ve begenmistim , sonra kutuphaneden istettim. Populer bir kitapmis biraz bekleme suresinden sonra 14 gunlugune aldim kutuphaneden, cok okundugu icin zannediyorum suresini de uzatamiyorum hemen okuyup bitirmem lazim. Hos, gercekten akici oldugu icin 500 sayfaya yakin olmasina ve kitap okumaya sinirli vakit bulmama ragmen verilen zamanda bitirecek gibiyim.
Hikaye 1960'larin ilk yarisinda Missisipi'de geciyor. Hem zencilerin pekcok hak ve ozgurluklerini almaya calistigi yillar, hem de siyah-beyaz ayriminin gunluk yasamda cok sekilde kendini gosterdigi yillar ve mekanlar. Hikayenin detaylarina girmeyecegim ancak cok degil 40-50 yil once bu kadar derin ayrimlarin yasanirken, bugunlere gelis gercekten de bir basari olarak gorulebilir. Insanlarin bir digerini "oteki" ilan edip dislamasi, dogustan gelen haklarini kisitlamasi ne kadar kolay, bir o kadar da hala yasadigimiz bir durum. Turkiye dahil dunyanin pekcok yerinde bircok ornegi hala var malesef, keske olmasaydi....
*********
Hamur isleriyle yapma konusunda aram pek iyi degil -yoksa yemesine bayilirim tabi ki :)))- genelde tariflerden birseyler yapmaya calisiyorum. Bugun su tariften pizza yapacagim, hamurunu hazirladim bile baya da kabarmis, bakalim ustunu de yapabilecek miyim... ahhh simdiden aciktim, oysa ki iftara daha dort saat var...

Hiç yorum yok: