Pages

22 Mart 2020 Pazar

Evden calis(a)ma(ma)k

Image result for working from home with kids graphic

Evden calismak bana cok yabanci bir kavram degil aslinda.

Akademisyen olarak bilgisayarimin oldugu her yerde ozellikle arastirma konusunda "is" hep var benim icin. Bir ara ozellikle de cocuklarla  ilgilenmek mi is mi diye ikileme dusuyor cocuklarla ilgilendigimde eyvah isim aksadi, isimi yaptigimda ah cocuklarla ilgilenemiyorum ikilemine dusuyordum. Sonra zaman gectikce bu konuyu evde dahi olsam yazdigim/ calistigim saatleri onlar uyuduktan sonraki saatlere kaydirarak bunu bir nebze cozdugumu dusundum. Cunku zira gunduz cocuklar okuldayken ben de is gidiyor ders verme islerimi orada hallettikten sonra, evde baska islerime geciyordum.

Ama simdilerde isler degisti, benim islerin ders verme dahil %100'u, cocuklarin da  100% zamani evde bir arada calismaya donustu. Cocuklarla birlikte iken ise odaklanmak gercekten cok zor. Ben internet ustunden guc bela ders vermeye cirpinirken kapiyi tiklatan cocuklar, yazarken sarilmaya calisirlar, "dur annem su da bitsin" dersem "sen bilgisayarini bizden cok seviyorsun" diye sitem ederler. Anlatmaya calisiyorum ozellikle iki kucuge, "bakin ben zaten bunlari yapiyordum ama bu sirada hepimiz kendi okullarimizda oldugumuz icin siz bunu gormuyordunuz, ancak simdi hepimiz evden calismak zorundayiz..." diye baslayan cumlelerle. 
Bunlar disinda onlarin da calismalari lazim ama bizim cocuklar bu gunleri coktan "tatil!!!" ilan ettiler bile. Gel de anlat onlara siz de artik "ev okullu" oldunuz ve egitim ogretim islerine evden devam etmek zorundayiz diye.

Zor gunler vesselam...
________________________

Ispanyol Gribi

Bu arada sasirdigim bir konu Ispanyol gribi hakkinda neden daha once birseyler ogrenmedigimiz. Bu konuyu oglum Selim burada 7. sinifta sosyal bilimler dersinde iken islemisti ve konu ilgimi cekmisti. Az bir internet arastirmasi yapmis ve Ispanyol gribinin 1918'li yillarda pekcok insanin -yine global pandemik seklinde- olumune yol actigini, zamanin Osmanli Devleti'nde de 6-7 bin civarinda olume neden oldugunu ogrendim.

Sasirdigim hastalik degil ancak boylesi onemli bir bilginin bize derslerde tarih vs derslerinde neden hic okutulmadigi. Hani okutuldu da ben mi bilmiyorum desem o da olamaz cunku her ne kadar niversitede olmasa da (pilim o kadar dayandi demek ki) genelde iyi calisan bir ogrenci oldum.

Belki bundan sonra ogretirler, ne dersiniz?

6 yorum:

Beyda'nın Kitaplığı dedi ki...

Maalesef çocuklar evde çalışmayı bilgisayarı sevmek olarak görüyorlar. İnşallah şu zor günler biter bir önce.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Aslında insanlığın gerçek tarihi, bize anlatılmayanlardan oluşuyor. Savaşların bitmesi, devrimlerin başlaması filan o anlatılmayan tarihin sonucu muhtemelen.

Sumuklubocek dedi ki...

Sevgili Beyda,
Evet, ve malesef cogu kaynak da bilgisayarda oldugu icin onlari uzaklastirmak bir o kadar da zor...
Buradaki egitim sisteminde kitaplari ya okuldan veriyorkar - o yuzden okulda kaliyor- ya da bazi derslerin hic kitabi yok. Biz de evde ne calistiracagiz diye dusunmekten karalar bagliyoruz...

Sumuklubocek dedi ki...

Sevgili Ekmekcikiz hanimcigim,
Gercekten oyle. Ornegin bu makalede aslinda 1. dunya savasini bu gribin bitirdigini yaziyordu. Arastirmak lazim...

fermina daza dedi ki...

Ben de hiç hatırlamıyorum İspanyol gribinden bahsedildiğini. Bize çok dangır dungur bir tarih anlayışıyla öğrettiler; savaş, zafer, toprak, kahramanlık. O arada bizim gibi sıradan insanlara neler oldu, bu insanlar ne yer içerdi, ne iş yapardı filan hiç yoktu. Halbuki en güzel yerleri buralar; günlük hayatlar, toplumsal hadiseler.

Sumuklubocek dedi ki...

Iste o kisimlarini romanlar dolduruyor artik sevgili Fermina... halbuki daha insancil olsa tarih derslerimiz daha cok sey kalirdi belki aklimizda... tesekkurler yorumunuz icin!