Pages

30 Mayıs 2007 Çarşamba

Karisma bana!

"Yasam tarzima, dusunceme ve bana karismaaa!"
Diye bagirmak geldi icimden sevgili Koyubeyaz'in sayfasini acip da ona yazilanlari okuyunca, ve hatta okuduklarima inanamayip tekrar okudugumda...
Bir insan, bir digerinin dusuncesine katilmiyor olabilir, katilmak zorunda da degildir zaten, begenmiyor da olabilir, bu da kendinin problemidir, buna da tamam. Amma velakin onu bu yuzden elestiremez, ona bu yuzden karisamaz, kendinde mudahale hakki bulamazzz...
Ben sahsen boyle dusunuyorum.
Ve kendi iliskilerimde de boyle mudahaleci bir tavirda olmaktan uzak durdugum gibi, bana bu sekilde karismaya calisanlarla da iliskimi tamamen kesiyorum, benden uzak olsun mumkunse...
***
Turkiye'de oyle boyutlara gelmis ki bu mudahaleci tavir, anlamak ve insanlara anlatmak bile mumkun degil malesef.
Dusunuyorum, birgun cocugum buyudugunde yasamayacak olsa da vatandasi oldugu memleketteki insanlarin birbirine olan tahammulsuzlugunu, saygisizligini, "biz" ve "onlar", "siyah" ve "beyaz" ayrimciligini gorup ne diyecek?
Gulup gececek mi, ardina bakmadan kacacak mi?
***
Bu aralar bu toplumsal "dengesizlige" fena halde takilmis durumdayim...

5 yorum:

Ayşe dedi ki...

Kesinlikle...düşüncelerime tecüman olmuşsun..Bu nedir yaa, ne hakla kendinlerinde o cesareti bulup insanların hallerine, tavırlarına, dış görünüşlerine ya da alıp sattığına müdahale edip,ortalığı karıştırmaya çalışıyorlar ki!!!

Koyubeyaz dedi ki...

Ahhh ve ahh ve ahhh... ben o kadarcik yazida anlatamadim icimdekileri senin anlattigin kadar. ama anlamiyorlar sayfalar dolusu yazsakda anlamiyorlar ve anlamayacaklar da... isin asil aci tarafi da bu...

Ekmekcikız dedi ki...

Doğru ve özlü söze ne denir?
Bu aralar memleketimizin hastalığı bu.
Hep biraz herkesin her konuda bir cevher yumurtlama hastalığı vardı da, sanki son zamanlarda iyice çoğaldı bu durum.
Belki, biraz olgunlaşsa toplumumuz insanlar da olgunlaşacak ya, daha bekliyoruz.

Serra yiLmaz dedi ki...

ben de anniamiorum, cok rastLiorum garip yorumLara. Milletimizde etrafindakilerini ille de kendi gibi du$unmesini sagLamaya caLi$ma hastaLigi var. haLbuki birak iStien iStediini du$unsun, dimi yani..

~Serra

Tasneemistanbul dedi ki...

Hayatim disarda millet kime nasil saldiracagini sasiriyor, burda mi yapmicaklar?