Pages

1 Kasım 2006 Çarşamba

eski yazilar

Siz yapar misiniz bilmem... Ben ara ara donup eski yazilarimi okurum; o zamanlar neler dusunmusum, neler yazmisim diye.
Genel olarak eskileri okurken hissettigim, ozellikle 2005 tarihli yazilarimin cok daha ice donuk, ve "biz"den ote "ben"le ilgili oldugu. Ya o zamanlar daha bir kendim merkezli, bunalim takilan bir donem yasiyordum; ya da Selim'in gelisi dunyaya bakis acimi degistirdi... Sebebi her neyse, bunlar benim eski yazilarima dair genel izlenimlerim.
Biraz once ozellikle gecen ekim ayina baktim; Ekim 2005. Farkettim ki o zamanlar ozellikle sicak gecen havalardan baya baya bunalmisim ben. Hemen hemen her yazim havalarin sicakligina duydugum nefretle -"nefret" guclu bir kelime ama olsun, oyle hissetmisim iste- ve kisa duydugum ozlemle ilgili. Cok detayli okumadan ilk bakista farkettigim bu oldu.
Oysa ki bu sene gecen seneden bir hayli farkli bir durum yasiyoruz. Ne guzel ki eylulden itibaren sonbahari hissetmeye basladik buralarda. Hatta dunden beri de soguk kendini iyiden iyiye hissettirmis durumda -Keltler cidden bu isi biliyor mu ne?-. Bu sabah klimayi sicakta calistirmamiz da havalarin soguduguna bir isaret.
Mevsimleri, kendini hissettiren mevsimleri ve dort mevsimi hakkini vere vere yasamayi seviyorum ben. Bu nedenle gecen sene baya bunalmistim. Gecen yil topu topu bir hafta yasadik biz kisi, gelmesi ve gitmesi bir olmustu, bu sene oyle olmayacak gibi gorunuyor. Ayrica, yaklasik dort seneden sonra da aralikta ilk defa Turkiye'ye gelecegiz; eminim orada da soguk bir kis havasi karsilayacak bizi.
Turkiye'ye gelmek hem korkutuyor beni, nasil bir ulke bulacagimi tahmin edemiyorum; hem de ozellikle sevdiklerimi gorecek olacagim icin seviniyorum. Umuyorum ulkem adina guzel seylerle karsilasirim da korkum yersiz olur.
Neyse, usudum ben, bir hirka alayim ustume...

6 yorum:

cenebaz dedi ki...

Yok zorla değil ya. Kışı sev-mi-yo-rum. Kat kat giyinmek, titremek bana göre değil. Bu arada buralara gelşmekten hiç korkma. En azından İzmir'e , Aydın'a. Daha buralara kadar uzayamadı kolları. İçin rahat olsun.

mom dedi ki...

anne olunca bakis acisi tamamen degisiyor insanin ben bile kendimi tanimakta zorlaniyorum:)
nasil bir tr bulacaksin konusuna gelince toplum olarak baya bir bozulmus bir ulkeye geliceksin, ozellikle bugun bu konuda cok kizginim blogumda da bahsettim, umarim hayal ettigin gibi bir tr ile karsilasirsin

aqua / ~~denizbahcesi~~ dedi ki...

gel gel guzel buralar :)

sumuklubocek dedi ki...

sevgili Aqua,
benim de tam boyle bir motivasyona ihtiyacim vardi :)
tesekkurler arkadaslar!

duygu dedi ki...

Çok sevindim!Demek geliyorsunuz.Selimiko da geliyor.Ohhh.Yanaklarını sıkıp sıkıp koparacam ona göre!

sumuklubocek dedi ki...

evet duygucugum,
ben de cok heyecanliyim;
"yillaaaar sonraaaa, yillaaaar sonraaaa, yillaaaaaar sonra
yine eskisi gibiiiiii"