Pages

28 Ağustos 2006 Pazartesi

kisa kes Dallas havasi olsun!

memleketimin ahini almislar; neymis efendim gun boyunca havasi sik degisirmis!!! yok canim oyle degil, bu degidi artik ben "kisa kes Dallas havasi olsun" diye degistiriyorum.
Dallas'ta yasamaya basladigim ilk zamanlardan beri havasinin cokca degisken olusu dikkatimi cekmisti. Iki sene once sanirim gunluk guneslik ve de sicak bir gunun aksamustu dolu yagmisti ornegin; oyle boyle de degil, golf topu buyuklugunde dolulardi bunlar, hani disarida olsaniz kafanizi yaran cinsten. bir kere de oyle yine cok soguk olmayan bir gunde buz yagmisti. kar ve buzdan yollar cikilmaz hale gelmis ve okul bile uc gun tatil olmustu.
Ornekler cogaltilabilir... Gerci bir aydan fazla bir suredir burada muthis sicaklarla bogusmakta iken ve dun sabah da bu durum surerken, aksamustu gokyuzunu kaplayan bulutlar bize yagmur getirdi. Yagmuru, bulutlu, bulutlu ve yagmurlu havalari cok seven ben sevinemedim zira bunun yine bir aldatmaca oldugunu dusundum. Gece boyunca yagmur yagid oysa ki- o turkiye'de pek duymadigimiz, sanki gok yarilip ustumuze dusecekmis gibi hissettiren simseklerle birlikte elbette- ve bu sabah bulutlu, yagmurlu ve nispeten serin bir havaya uyanmak beni cok mutlu etti. Okula bir neseyle surdum arabayi. Ogleye dogru gittigim icin okula her zaman arabayi park ettigim parkta yer kalmamisti ve arabayi biraz daha uzakta olan bir park yerine park etmek bile beni mutlu etti zira yagmurda yurume firsatim oldu. Arabadan cikarken radyoda "feel the rain on your skin" diye bir sarki caliyordu.
buyuk bir mutlulukla arabadan ciktim ve yurumeye basladim; agzimda bir turku:
Feel the rain on your skin
No one else can feel it for you
Only you can let it in
No one else, no one else
Can speak the words on your lips!

Bir yandan da eskilere gitti aklim, o universite sinavi oncesi yagmurlu bir Sirince gezisi ve ayni gun yagmur sevdasina iliklerime kadar islanisim geldi aklima- elbette eve dondugumde annem cok kizmisti bana, hani ya hasta olursam da sinava girmezsem diye!- ve elbette her yagmur yagisinda balkondan bile olsa yagmura dokunusuma.
keske surse biraz daha... yagmura o kadar hasret kaldi ki bu topraklar bu sene birkac hafta ust uste yagmur yagsa kimse yakinmaz sanirim biraz once tv'de "good old rain" diye bahsediyorlardi hatta bugunku yagmurdan.
sevgili yagmur, biraz daha kal da bizi mutlu et oldu mu?

1 yorum:

ycurl dedi ki...

Evet ya Teksas'in havasi biraz tuhaf. Burada da gunes varken yagmur yagabiliyor ve cok hizli bir yagmurdan sonra hicbir sey olmamis gibi tekrar eski haline donuyor. Ama Dallas'i yakalayamaz herhalde :)