Pages

25 Aralık 2005 Pazar

only 18 days to go....


still pregnant... Posted by Picasa

O 18 gunu bir de bana sorun!!! Hamileligin son gunleri gecmek bilmiyor bir turlu. Bir yandan ailemize katilacak yeni bir bireyin heyecani, diger yandan son gunlerin getirdigi fiziksel va hatta ruhsal yorgunluk bu son gunleri dayanmasi zor bir hale getiriyor.
"Yavas yavs dogum icin hazirlaniyor vucudun" diyor doktor ama bu yavas yavas hali biraz hizlansa pek de fena olmayacak hani.
Garip birsey... tum bu beklentilerden dolayi dogumun olasi zorluklarini vs. icgudusel olarak unutuyor insan yalnizca bebegini eline alacagi gunu dunusunuyor ister istemez.
Bir de bir merak... "Acaba sancilar beni ne zaman yakalayacak" O sirada nerede, ne yapiyor olacagim?" meraki... Bu nedenle, guvenli bir yerde sancilara yakalanmak icin hareketlerimi de kisitladim su siralar, pek evden disari cikmiyor, evde geciriyorum zogu zamanimi. Hos, disariya ciksam da son birkac haftadir bebegin bacak sinirlerime baski yapmasi yuzunden yurumem de bir hayli sancili oluyor ama yine de insan bazen kendini sokaklara atmak istiyor iste.
Dogum icin cok fazla dusunmedim henuz ama sanirim epiduralli normal dogumu dusunecegim. Burada epidural kullanimi cok yaygin, doktorlar zaten normal dogumu tercih ediyorlar, sezeryana turkiyedekinin aksine cok ekstrem durumlarda musade ediyorlar, genel olaral ameliyat olarak goruyorlar sezeryani. Ben de normal dogum istiyorum ama once bu epidural isine uzak durmustum, dogum yaklastikca olabilir diye dusunuyorum simdi.
Salu gunu anne ve babam gelecekler, mutlu ve heyecanliyim gelecekleri icin, kendilerini ozlemem ve dort gozle beklemem yani sira, turkiyeden getirecekleri guzel seyleri de bekliyorum dort gozle. Ozellikle de bebisimize, pek cok akraba, es, dost hatta ilkokul ogretmenim bile birseyler yollamis, onlari bekliyorum bir de heyecanli bir sekilde.
Gecen hafta pazartesi gunu rahmin agzini kapatan sumuksu kapak (?- mucous plug dedikleri sey) dusmustu ve annem telefonda siki siki tembihliyordu "biz gelmeden dogurma sakin!!!" diye, annem gelmeden doguracagimi zannetmiyorum bu gidisle, bir hayli bekleyecegiz pasa bey'i gibi geliyor bana da bakalim, elbette en sagliklisi ne zaman olacaksa oyle olsun.
Ne yapayim, bana da daha da beklemek dusecek bakalim.
Hala hamile bir sekilde, bekliyorum, beklemedeyim...

3 yorum:

Koyubeyaz dedi ki...

Rahim agzindaki sumuksu kapak nedir? panik oldum okuyunca ben oyle bir sey duymadim dustugunu falan ne zaman dusuyor nasil oluyor ve bu neye isaret...

sumuklubocek dedi ki...

Koyubeyazcigim,
aman panik olma sakin. Cok onemli birsey degil aslinda. Bu turkiye'de genelde "nisan" dedikleri sey sanirim. Jel gibi, genelde renksiz, ya da hafif kahverengilesmis bir madde bu. Ozellikle hafif kanli- pembemsi renkte oldugunda - dogumun birkacgun icinde olacagini n habercisi diyorlar. Ama burada bunu pek onemsemedi benim doktorum, benimki tam jel gibi hafif kahverengi- renksiz arasi birseydi, kanli olmadigi icin belki de cok onemsemedi doktor. Bu arada ben bu olayi yasayali bir hafta falan oldu, hala dogum mogum yok malesef :((((
ama bilmekte fayda var sanirim ;)
sevgilerimle...

Aslı Cin dedi ki...

Offf çok iyi anlıyorum seni,normal doğumu beklerken,ha geldi ha gelecek,çok zorlanmıştım.Ama şu an söyleyebilirim ki,bu günlerinin tadını çıkarmalısın:)Çünkü inşallah bir süre sonra yıllarca nefes almadan gözlerinin içine bakacağın bir bebişin olacak :)Ve bir süre sonra yanlız kalıp ,kendine vakit ayırdığın zamanları özleyeceksin.