Pages

27 Aralık 2019 Cuma

Blogger'a geri donus (mumkun mu?)

Blog dunyasina geri donuyorum! Istek vardi, hareket yoktu; 2020 "akilli hedeflerim" arasina koydum, gerceklestirmek icin ugrasacagim.

Neden blogger? Aslinda kisaca ozetlemek gerekirse, bir zamanlar daha siklikla takip ettigim bir blog vardi "Hastalardan Ogrendiklerim" diye ,blogun mottosu "klavye uretir, fare tuketir" diye. Hem cok sevmis, hem de aklimin bir kosesine kazimistim bu sozu. Simdi ne zaman bilgisayarda bos bos fareye tiklarken  bulsam kendimi - "hadi kizim hadi, klavye uretir fare turketir" diye kendimi daha uretken islere yonlendiriyorum.



Ki burada ana kelime "uretken"! Neden blog  (blog'un Turkce karsiligi gunluk mu desek acaba?) sorusuna geri donersek, iste cevabi bu: blog yazmak, yazi yazmak insani daha uretken olmaya tesvik ediyor. Ne yazacgim diye dusunup, belki Instagram'da birkac cumle ile acikladiginiz bir fotografin arkasinda olup biteni, duygularinizi, dusuncelerinizi daha detayli anlatma olanagi veriyor size yazi. Instagramda kahkahalar atarken paylastiginiz bir fotografin hemen arkasindan belki de kapiyi carpip evden ciktiginiz bir tartisma yasadiginizi Instagram'da degil blogger'da paylasiyorsunuz. Ya da detayli, ozenle hazirlanan ve fotografi paylasilan o guzelim yemeklerden belki de hastaliginiz belki de diyetiniz yuzunden bir lokma almadiginiz detayini ancak bloggerda yazip paylasiyorsunuz. Daha gercekci paylasimlar var blogger'da.

Ya da donup eski yazilarinizi okumak, ileriye donuk anilar birakmak istiyorsaniz - ki ben eski yazilarimi okumayi cok seviyorum hem bir ozelestiri yapmak adina (ne yazmisim, neden oyle dusunmusum, belki soyle bakis acisindan yaklasabilirmisim) hem de yasadiklarimi animsamak adina; hem de belki de bir gun cocuklarim da okur diye dusunmek adina; iste o zaman dusundum ki benim yerim tekrar Blogger. Bir de soyle bir durum var utanarak paylasiyorum ki 17 yildir ABD'de yasiyorum ev disindaki dilim Ingilizce -yazi dilim de dahil! Ve son zamanlarda farkettim ki zaman zaman Turkce kendimi ifade etmekte -ozellikle yazarken- zorlaniyorum ve cogu zaman Turkce'yi guzel kullandigimi dusundugum icin bu durum ciddi anlamda uzuyor beni. Devrik cumleler kuruyorum, bu degistirebilecegim bir ozelligim degil, ancak kelime haznem cok daraldi, bunu duzeltmeyi umuyorum daha cok blog yazisi yazarak.

Ve elbette, sevdigim ve hala yazmayi surduren bloggerlar var; linklerini paylasacagim sagdaki sutunda; blog'a donmem o yazilari da tekrar okumak icin bir firsat olacak!

Velhasil, okumayi, yazmayi, ve deneyimleinizi paylasmayi seviyor; soz ucar -yazi kalir, kalvye uretir -fare tuketir diyorsaniz blogger sizin yeriniz!

2 yorum:

aaa dedi ki...

Seni tekrar görmek güzel. Hoş geldin. İnşallah sık sık yazarsın. Bu arada devrik cümle, genellikle göçmen ve mübadillerin özelliğidir. Belki köklerinden geliyordur bu özellik
Çenebaz

Sumuklubocek dedi ki...

Sevgili Cenebaz, yorumunuz icin cook tesekkur ederim, hosbulduk!
Bu ozelligi bilmiyordum, evet muhtemelen ondandir o zaman ;)
Sevgiler...