Pages

13 Ocak 2017 Cuma

Gel ey seher...

Bir muzik dinledim ve hayatim degisti... yani hayatim degismese de itiraf etmeliyim ki cok etkilendim, duygulandim, hislendim...
Azeri sanatci Polat bulbuloglu'na ait bu parcayi ben bugun ilk kez dinledim. Sonra kucuk bir youtube arastirmasi gosterdi ki bu parca Turkiye'de meger pek bilinirmis... Pekcok sanatci yorumlamis ama ben en cok orijinal halini begendim.

Gozlerime yaslar doldurdu bestesiyle, guftesiyle bilmem kalbime dokundu iste.

*** *** ***
Behsetmis miydim bilmiyorum genetik koken testi yaptirmistik, sonuclari aldik. Sonuclarda beni sasirtan Italyan/Yunanli genetik benzerliklerin olusu degil, malum Egeliyiz ve baba tarafim Selanik-Balkan gocmeni, ancak bu oranin %41 gibi yuksek olmasini, ve hatta Bati Rusya, kuzey Avrupa genlerinden yuksek bir yuzde cikmasini sasirtici buldum. Turkiye gercekten pekcok etnik kimligin karistigi, harman oldugu bir yer.

Genetik koken testi, bana daha cok aile tarihimi hic de bilmedigimi gosterdi. Gercekten de dedelerimin babalarinin annelerinin isimlerini dahi tam bilmiyorum aslinda. Tam olarak nereden gelmisler, ya da nerelilermis, nerede ne kadar yasamislar? Kulaktan dolma birkac bilgiden ibaret hepsi. Soracak insan da kalmadi, "buyuk" nesil yaprak dokumunu yasadi zira.

Velhasil genetik test cevaptan cok birtakim sorular cikardi bana daha once dusunmedigim, cevaplarini bilmedigim, ve belki de hic bilemeyecegim...

***
Her yasam koca bir hikaye, biz bu hikayelerin hangi parcasiyiz, aile hikayelerimizin hepsini tek tek bilsek kendi yasamimizi zenginlestirmez miyiz ayni zamanda?


3 yorum:

Ayşe'nin Kozası dedi ki...

Şimdi Yunus ile dinliyoruz, bu şarkıyı...ve ameliyat için sıra yazdırırken sen aklıma geldin, odada radyo açıktı ve ilhan irem çalıyordu...olanlar olmuş...

Ayşe'nin Kozası dedi ki...

Üç ay olmuş son yazının üzerinden geçeli..umarım güzel anılar yüzünden yazamıyorsundur...sevgilerimle..

Sumuklubocek dedi ki...

Sevgili Ayse,
ne guzel bir sormak bu boyle... iyiyim, iyiyiz, velhasil donecegim...