Pages

25 Eylül 2011 Pazar

Gonullu isler bunlar...

Bu gunlerde  hayatimin sadece is ve evden ibaret olmamasi icin bazi girisimlerde bulunuyorum. Cunku anladim ki ozellikle isimden dolayi yasadigim bu "dersini yapmamis cocuk psikolojisi" kendime is ve ev  disinda baska bir alan olusturmadigim surece hic gecmeyecek. -Bu psikoloji evdeyken de gecmiyor cunku evdeki calisma odam, masam ve bilgisayarim orada hep beni bekliyor, gelsin de calissin diye !-.
Ben de Selim'in okula baslamasini firsat bilerek kendime okulunda bir hayli aktif olan bizdeki karsiligi okul aile birligi olan organizasyonda gonullu roller aldim kendime.
Oncelik olarak okul kutuphanesinde gonullu oldum. Buna gore Selimler'in haftada bir kez olan kutuphane derslerinde, nu derslerde cocuklar sinifca okul kutuphanesine gidiyorlar, orada ogretmenleriyle kitap okuyorlar, cesitli etkinliklerde bulunuyorlar ve her cocuk eve goturup birhafta sonra getirmek uzere kutuphaneden kitap aliyor. Ve iste benim gorevim burada basliyor: ben de cocuklarin kitap alip-veris kayitlarini tutacagim, hangi cocuk hangi kitabi aldi, hangi kitabi verdi vs. Hem okulun kutuphane havasini solumak, hem de Selim'in sinif arkadaslarini tanimak icin guzel bir firsat olacak diye dusunuyorum.
Bir diger gonullulugum de tenis derslerinde olacak. Tenis dersi ogrencilerini okul bitiminde siniflarindan alip, okulun bahcesindeki tenis kortlarina goturecek, ders bitimine kadar onlarin basinda duracak ve ders bittiginde de ailelerine teslim edecegim. Bu da aslinda sorumlulugu buyuk bir gorev oldugu icin once beni biraz korkutsa da, sonrasinda korkulacak birsey olmadigini farkedip guzel bir deneyim olacagina odaklandigim bir is oldu. Ilk ders carsambaya, bakalim nasil olacak?

Tahmin edersiniz ki bunlarla ugrasmak su siralar isimden cooook daha buyuk bir keyif veriyor bana.
Is konusunda da "bu hayat bu psikolojiyle gecmez" modundayim, bakalim gelecek neler gosterecek?

3 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

nescafe gibi, efet :P

sumuklubocek dedi ki...

hemen birkac tane bulup denemeliyim o zaman!

***
cok sifreli oldu bu yorum ;)

Deli Anne dedi ki...

gıpta ettim.. imrendim.. özendim vs:)