Pages

1 Kasım 2005 Salı

weather forecast for Dallas, TX

Bugun bir 10 gunluk hava tahminlerine bakayim dedim: 10 gunluk rapora gore 10 Kasim'a kadar ortalama neredeyse 25 derece (C olarak). 25 dereceyi bazi kuzey ulkeleri yaz aylarinda bile goremezler oysa ki. Beni rahatsiz eden konu ortada sonbahar ve neredeyse kis diye bir mevsimin bile kalmayacak olmasi. Kendimi cidden rahatsiz ve huzursuz hissediyorum bu konuda. Bu sehirde gecici oldugumuzu bildigim icin devamli gelecekte daha kuzeyde biryerlerde olmayi umid ediyorum. Hatta sicakligin cok nadiren 25 derecelere ciktigi kuzey ulkelerine bile talibim, hem de fazlasiyla... Bakmaz olaydim su hava raporuna, cok uzgunum :(((

Sabah, bebisimin kalp atislarini dinledik yine doktor muayenesinde. Hizli hizli atiyordu. Onun orada saglikli bir sekilde buyuyor oldugunu bilmek cok hos ve rahatlatici bir duygu. Umuyorum bundan sonrasi da bu sekilde ozellikle bebegim icin sorunsuz bir sekilde gecer.

Bu annelik (daha "anne" olmus degilim ama...) cok garip bir duyguymus gercekten. Tek cocuk olmanin da etkisiyle sanirim, kendime her zaman cok onem veren; kendi duygularimi, hislerimi yasadiklarimi herseyin onunde koyan ve doyasiya yasamak isteyen ben, bebegim sozkonusu olunca pekcok seyden vazgecebiliyorum. O rahatsiz olmasin diye gece put gibi kimildamadan yatmaya calisiyorum; o da etkilenmesin diye uzulup, strese girilecek ortamlardan mumkun oldugunca uzak duruyorum; o iyi beslensin, saglikli olsun diye yediklerime ekstra ozen gosteriyorum vs. vs. Bunlar benim icin normalde cok zor seyler iken simdi dusunmeden bile dikkat eder hale geldim, gercekten cok garip. Bu yalnizca benim icin boyle degil biliyorum, tum anne adaylari bir sekilde dikkat ediyorlar bebeklerine, ancak tanidigim "ben"in de boyle davraniyor olmasi bana ilginc gelen.

2 yorum:

Koyubeyaz dedi ki...

Sanirim anne olmak boyle birsey. Farkinda olmadan kol kanat germek. Hep derler ya anne olunca anneni anlarsin diye bende simdilerde daha iyi anliyorum. Yapmak istedigim seyleri bile bebek yuzunden yapamiyorsam o gercekten bir mucizedir. Simdiye kadar hic kimse zoraki birsey yaptiramimisken bebek icin zorla dahi yapabilirim. Bu arada merak ediyorum yurt disinda bebegin saglik takibini nasil yapiyorlar ayni mi gidiyoruz yoksa farkliliklar varmi bunlari biraz bildirirsen sevinirim.

sumuklubocek dedi ki...

Sevgili Koyubeyaz,
Su anda kontrollerin iki haftaya dustugu doneme girdim. Bu rutin kontrollerde kilo, tansiyon olcuyorlar; her kontrolde idrar ornegi aliyorlar ve doktor bebegin gelisiminin normal olup olmadigini anlamak icin gobegini olcuyor ve birlikte bebegin kal atislarini dinliyoruz :). Bunlar dedigim gibi cok rutin yapilan seyler.
Burada Turkiye'den farkli olarak sanirim sonograma her zaman bakmiyorlar. Benim ilk ultrasonum sanirim 22. haftada olmustu. Onda da bebegin normal gelisip gelismedigine, cinsiyetine vs. baktilar, daha sonra normal gelisim devam ettigi surece ultrasonla bakmiyorlar malesef. Oysan ben cok merak ediyorum minik bicirigim ne durumda diye. Sik ultrasonun olmamasinin sebebi, buradaki sigorta sistemi, planina bagli olarak genelde sigorta bir- yada iki- ultrasonu oduyor (bir ultrason bu arada 600 dolar civari). Yani acil bir durumu gerektirmedikce ultrasona giremiyorsun.
Onun disinda ilk baslarda bir suru test yapiliyor biliyorsundur, onlar sanirim her yerde ayni, benim 28. haftada seker yukleme testim yapildi, ilk testte biraz yuksek cikmisti sekerim, hamilelik diyabeti olup olmadigina bakmak icin uc saatlik arti bir test yaptilar, neyse ki onda hersey normal cikti.
Bir diger onemli farklilik burada insanlari ozellikle normal doguma tesvik etmeleri. Sanirim turkiye'de sezeryanla dogum cok yaygin ama burada acil bir durum gerekmedikce bundan kaciniyorlar, sezeryani ameliyatla esdeger gordukleri icin normal doguma tesvik ediyorlar. Epidural kullanimi cok yaygin, epidural uzmanlari cok fazla bu nedenle cogu hamilenin tercih ettigi bir konu (ben bir filmde epidural ignesinin uzunlugunu ve yapilis seklini gordugum icin bundan acayip tirsiyorum ama epiduralle dogum yapan arkadaslarim var, genel olarak cok memnunlar, ben hala kararsizlar listesindeyim).
Baska birsey aklima gelmiyor pek fazla su anda ama Turkiye'de de saglik konularinda baya gelismis oldugumuzu dusunuyorum. Her ne kadar bazi hastanelerde hastalara insan muamelesi yapilmasa da, genel olarak teshis konusunda doktorlarimizin iyi oldugunu dusunuyorum. Ki sanirim sen su anda ozel bir doktora gidiyorsun, icin rahat olsun...
Bu anlarin keyfini cikarabilmek umidiyle....