Pages

27 Kasım 2014 Perşembe

27 Kasim 2014, Sukran Gunu ve Elmali Turtalar


Can'lar:

Bugun burada gecirdigimiz 11.  sukran gunu olmali. Gecen sene bu zamanlarda Turkiye'deydik ve dolayisiyla bu kutlamayi yapmamistik.

Bugun ABD'de din, irk, milliyet farketmeksizin hemen hemen herkesin kutladigi birgun. Bu nedenle daha bir birlestirici ozellige sahip. Bugunu genelde insanlar aileleriyle birlikte, neredeyse tum gun yemek ve amerikan futboluyla ve sonrasinda -artik bugun de 6 pm'den sonra da baslamaya basladi ya- ozellikle cuma sabahlari erken saatlerde baslayan indirimlerden faydalanmak icin alisverise cikmakla kutluyorlar. Buradaki yasamimizin bir parcasi olarak ben de bundan sonra bugunu ozel kutlayip sizlerin de sukran gunu anilarinizi olusturmak istiyorum. Ancak bu sene istisna.

Bu sene istisna ancak ben yine de tatil olusunu firsat bilerek ve sizleri de bahane ederek bugun hindi degil ama elmali turtalar pisirdim. Elmali turtalar pisirdim cunku elmali turtalarin yeri benim icin apayridir. Elmali turta kokusu beni kucuklugume goturur her zaman. Kucuklugumde anneannemlerin alt katinda oturdugumuz zamanlara, anneannemin gunlerinin ikramlarina... Elmali turta demek ev sicakligi, aile sicakligi demektir benim icin. Bu sicakligi hissedin diye farkediyorum ki ne zaman tatil olsa ve ben ne zaman evde olsam elmali turta pisiriyorum. Farkediyorum ki sizler de seviyorsunuz. Firindan cikar cikmaz bugun Selim de Kerem de ikiser elmali turtayi yediler bile... Ibrahim eline aldi dolastirdi mincikladi, biraz da agzina atti. Bugunku elmali turtalarin bir kismi sukran gubu bahanesiyle de komsulara gitti.

Bir de evdeyken hep ya kurabiye, ya kek gibi seyler yapmamin nedeni benim kucukken annesi evde olup da bunlari pisiren arkadaslarima icten ice cok ozenmemdir belki de. Annem bir calismasini, iki saglikli besinler olmamasini bahane ederek misafir gelecegi zamanlar disinda pek yapmazdi boyle seyleri. Bense cocuk olarak hep isterdim ki annem evde olsun, ve evi kek kokulariyla donatsin... Ha bir de benim annem eve cikolata da sokmazdi pek... O yuzden babaannemin Izmir'den bize gelislerini dort gozle beklerdim. Cunku babaannem her gelisinde gazete kagidina sarili cikolata, gofret getirirdi bana.

Iste burada bugunku elmali turta, ve yaninda eslik eden pogacalarimiz, afiyet olsun, sizlerin sukran gunleriniz hep mutlu  olsun!

Opuldunuz,

Anneniz



1 yorum:

Kırmızı kelebek dedi ki...

teyzesının guzelı yıne buldum senı