Pages

16 Kasım 2011 Çarşamba

Okuyorum, yaziyorum; yaziyorum, okuyorum...


Selim'in resimlerinden bir demet...
Okula basladiktan sonra yaptigi resimler daha bir anlamli hale gelmeye basladi. Bunda zannediyorum okulda okuduklari kitaplarin etkisi var. Ornegin bu aralar oykulerdeki karakterleri, oykunun ne zaman ve nerede gectigi gibi konulari isliyorlar. Okulda da donem basindan beri her cocuk kendi kitabi ustune calisiyor, okuma-yazmayi ogretme yontemlerinden birisi, okulun baslarinda resimle ifadelenen cumlelerin donemin sonunda nasil yaziya donustugunu bu kitaplar ustunden takip edecegiz. Ve ogretmeninin anlattigina gore donem sonunda bu kitaplari basiyorlarmis ve her cocuk kitap imza gunu duzenliyormus okulun kutuphanesinde. Kulaga hos geliyor. 
Hatta gecen aksam Selim yatarken buyuyunce "yazar" olmak istedigini soyledi. "Itfaiyeci" olmaktan "yazar" olmaya gecmesine benim bir itirazim yok dogrusu, dilerim ki uzun soluklu olur...

Acikcasi iki cocum da dogdugundan beri en buyuk endiselerimden biri onlara kitabi nasil sevdirecegim konusunda olmustu; ama zannediyorum dogal olarak yaptigimiz pekcok seyle, kucukten beri birlikte kitap okumak, etrafta her daim kitap bulundurmak, benim de etraflarinda kitap okumam gibi, ikisi de kitabi seviyorlar simdilik. Bunun bir de okulda cesitli etkinliklerle desteklendigini gormek cok guzel!

****
Burada da abiden ilham alarak oraya buraya cizmekten, kagida cizmeye calistirdigimiz Kerem! Ders yapalim diye ders odasina girince bir nebze olsun onu da kalem ve kagitlarla, ya da goruldugu gibi kalem ve elleriyle oyalamak mumkun, yani simdilik ;) ...




2 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Ayy kuzum yazar mı olmak istiyormuş.. ne mutlu yahu.. ne mutlu bu zamana ki çocuklar yazar olmak istiyor, anneler de -a yok doktor olmalısın-demeyip seviniyor:)

Sizin Selim yazar olsun hayırlısıyla, bizimki yönetmen; biri yazsın biri yönetsin, küçükler de ışıkları açsın kapastın ancak:)

sumuklubocek dedi ki...

Deliannecigim, guldurdun beni ve gune gulerek baslamami sagladin, sagolasin!
Kucuklerle ilgili yorumuna cok guldum, oyle iyi ifade etmissin ki... :))))))