Pages

20 Ekim 2011 Perşembe

Olumu kaniksayan insan olamaz!

Dun sabah duydugumda 24 sehidi, yine mi? dedim! Yine mi???
Sonra "yine mi???" oylesine kaniksanmis geldi ki, utandim soylediklerimden. Zira olumu kaniksamamali insan olan. Olum kaniksanamaz!

Kendimi bildim bileli bu sorunla yasiyoruz biz. Bizler, bizler "bati"da yasayanlar belki tam anlamiyla, hakkiyla bilmiyoruz "dogu"da yasananlari ama bildigimiz 30 yildir 50 bin can'in yok oldugu! Dile kolay tam elli bin insan, bebegiyle, cocuguyla, hamile kadiniyla, eriyle, aslaniyla, yigidiyle, tam elli bin CAN!

Ben "bati"da yasarken hep televizyonlardan duyduk olanlari, uzulduk, acidik... Ama neden oluyor tum bunlar diye dusunduk mu? Bilmiyorum, zannetmiyorum. Cunku yasananlar bize uzakti, icimizde degildi.... Bir film karesiydi yasananlar, okudugum Yilmaz Guney kitaplarinda konuydu belki sadece, o kadar...

Ne zaman "bati" illeri de goc almaya basladi "dogu"dan, ne zaman "bati" illerindeki cezaevlerine "dogu" lu siyasiler gelmeye basladi, ve ne zaman "bati"li sehitler artti o zaman biraz daha gercek hale geldi anlatilanlar.

Yasadiklarimiz gercek! Olenler figuranlar degil, sen ben gibi CANlar!
Ve artik duyup da uzulme, duyup da acima zamani degil!
Sevmedigimiz bir filmi bitirmeyip kapatan bizler neden bu bildik tanidik nahos filmi izlemekten bikmadik? Biktiysak neden gostermiyoruz tepkimizi?

Artik birilerine halk olarak cozum istedigimizi, savas degil baris istedigimizi, olum duymak istemedigimizi, oldurmeyin, olmeyin diye haykirma, haykirabilme zamanidir!

Bu olumleri kaniksamamaliyiz, olum kaniksanamaz, olumu kaniksayan insan olamaz!