Pages

9 Şubat 2011 Çarşamba

sikici bir bolum toplantisimdan ciktim, gozlerim kapanmasin diye zorluyordum kendimi, cidden sikilmamak mumkun degildi.
yarin NewYork'a gitme durumumuz var, Sebo'yla gunubirlik, pasaportlarimizin suresi gecti ve su yeni cikan pasaportlardan almak icin zannediyorum bizzat gitmek gerekiyor konsolosluga. biz da hazir annemler cocuklara bakarken gunubirlik hemen gidip gelelim islerimizi halledelim diyoruz. bakalim gidebilecek miyiz, yazarim...
cuma gunku dersime hazirlanmam gerek, hic de icimden gelmiyor, toplanti butun askimi sevkimi oldurdu.

***
bugunlerde Kerem:
18. ayini doldurdugu su gunlerde Kerem bicir bicir, tipir tipir ortaliklarda saliniyor.
Abisinin "hotwheels" askindan, devamli farkli bir "hotwheels" araba istemesinden dolayi, Kerem de komik bir sekilde arabaya "araba" degil de "hotwheels" diyor :))). Kerem versiyonu ile "otviiiil, otviiil" diyerek evin icinde dolaniyor.
Yemegini ille de kendisi, ille de bizlerin kullandigi catal ve kasiklarla, ve ille de mama sandalyesinde degil de bizim oturdugumuz masada yemek istiyor. Ille de istiyor, ille de cok inatci bir oglan olmaya devam ediyor.
Arada ciss, ciss deyip tuvalete dogru gittigi zamanlarda cok seviniyoruz, sabahlari uyanir uyanmaz tuvalete oturtmak disinda bir tuvalet baskisi yapmadigimiz icin bu durum hosumuza gidiyor; Selim'de ozellikle gece tuvaletinde cok zorlandigimiz icin, acaba Kerem rahat mi olacak bu konuda diye umitleniyoruz...
Henuz cok konusmamasina ragmen, bildigi birkac sozcuk ve beden diliyle herseyi cok guzel anlatabiliyor. Her sozcugu de cok guzel tekrar ediyor aslinda. Abisini sikayet edebiliyor ornegin :), anlatilmaz yasanir birsey :))).
****
bugunlerde Selim:
okulunda her zman cok yardimci oldugunu goruyorum. dun almaya gittigimde yere dokulmus boncuklari topluyordu, kresteki etrafi toplama zamaninda -clean up time- onu oyle canla basla etrafi toplarken goruyorum ki, evde odasindai birkac oyuncagi neden toplatamadigimi kara kara dusunuyorum kendi kendime.
gecen gun babasi amerikali, annesi turk olan bir arkadasinin ingilizce bilmeyen anneannesi torununu kresten almaya gelince ona cevirmenlik yapmis Selim, tum ogretmenleri ve arkadasinin anneannesi cok memnun kalmislar cevrimenliginden, gulumsedim... Selim cevirmenlik konusuna ozellikle babaannesinin burada oldugu donemlerden cok alisik. hos bu durumu kendi yararina cevirdigi de oluyormus arada. ornegin babaannesi ve bir komsumuzla parka gittikleri bir gun komsumuza babaannesi " hadi donelim artik dedigimi soyle" dediginde bunu Selim komsumuza ""babaannem parkta biraz daha kalalim diyor" diye cevirmis. tabii babaannenin beden dilinden isin oyle olmadigini anlamiz komsumuz :)))
Selim, yol arkadasim, Eylul'de ilkokul'a baslayinca -ilkokulun zorunlu ana kismi- yol arkadasimi cok ozleyecegim. ozellikle de arabadaki konusmalarimizi ozleyecegim, cok guzel mantik yurutuyor su siralar, onu dinlemeye bayiliyorum.

****
otursam birsuru sey yazma modundayim su anda, ama malum, ev, yol, beni bekler.........

2 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

oyy can bunlar can :) Kerem'in abisini sikayet eden hallerini gozumde canlandirmaya calistim :)) Selim'in de tercumanlik hallerini :)) Cok opuyorum sizi..

PS: Sizin yerinizde olsam gunubirlik falan gidip gelmez, soyle felekten bir gece calardim ayol :P

sumuklubocek dedi ki...

sagol canim, gorsen o hallerini cidden cok komik -bilmem ileride de o kadar komik gelir mi :)))
yaa, gidemedik NY'a... ben de oyle dusundum aslinda ertesi gun is var diye kosturacagimiza, dedik ki bahar tatilinde gidelim, gittigimize degsin ;)