Pages

1 Şubat 2009 Pazar

Dun ve bugun

Sozum var, Selim'in ilk klasik muzik konser deneyimini yazmaya. Dun calistigim unuiversitenin muzik bolumunden uflemeli calgilar ve vurmali calgilar grubunun iki profesor onderliginde cocuklar icin hazirladiklari konsere gittik ailecek. Selim ilk once nereye gittigini pek anlamasa ve giriste yeni pembe panter filminin promosyonu icin verilen buyutecle daha cok ilgilense de konser baslayinca muzige olan ilgisi daha cok artti. Hos, arada yukselen seslerden dolayi kulaklarini bir kapayip bir acip kendince deneyler yaptigi da oldu ama sonucta konserden memnun ayrildik. Selim vurmali calgilari, ve yalnizca davul ve turevleri ile yapilan muzigi daha cok begendi. Ikinci bolum icin geldiklerinde "yine geldiler!" diyerek sevincini belirtti. Konser sonrasinda cocuklar icin her enstrumani yakindan tanimalari icin bir firsat vardi. Elbette biz davullarin yanina gittik :) .





Konserde daktilo gibi ilginc enstrumanlarin da kullanildigi bir eser vardi. Leroy Anderson'un "Daktilo"su gibi. Ornek icin suraya bakabilirsiniz. Bu da bizim konserden daktilolu muzik goruntusu:



Dun aksami ve bugunun buyuk bolumunu Selim yer yap-bozunu, tam anlamiyla pekcok kez yapip bozarak gecirdi :) . Bu arada belirtmis miydim, yeni trendimiz dinazorlar, dinazorlarin tum isimleri, ne yedikler ne yaptiklari biliniyor Selim bey tarafinca.

Bu yaparkenki halimiz:



Bu da bitirdim(!) sevinci:



*** *** ***

Bense bu haftasonu uzun zamandir yapmadigim bir yemegi denedim: mucver, kabak mucveri. Yalniz arastirsam da duzgun bir mucver tarifi bulamadigim icin kabak, havuc, sogan, nane, yumurta, un, karabiber ve tuzdan olusan kendi karisimimi yaptim. Once saglikli olsun diye firinda yapmayi dusunurken sonra "bi daha mi gelicez bu dunyaya... :)))" diyerekten kizarttim :))). Eh kizartma agir geldi tabii sonrasinda :)

Kardes bebekten haberler, bu aralar kardes bebegin hareketlerini hissediyorum sanki. Bazi doktorlara gore henuz erken sayilsa da, ozellikle yattigim ya da oturdugum zamanlarda icimde birseylerin kimildandigini hissediyorum. Belki de cok hareketli bir bebek olacak bilemiyorum. Hamilelik cok ozlenecek bir donem olmasa da icimde bebegin kipirdandigini -hele de sonraki donemlerde- hissetmeyi ozledigimi biliyordum. Hamileligin en guzel yani bu bence.

5 yorum:

a_y_s_e dedi ki...

selim kardes icin: allah tamamini erdirsin insallah, saglikla kavusun bebisinize...

selim abi icin: o bitirdim sevinci fotosu paha bicilmez, allah nazardan korusun onu da... :)

kabak mucveri de kizartmadan olmuyor be! ben yumurtali pirasa/mantar yapiyorum firinda, biraz mucver gibi oluyor (ama cok ucundan benziyor)... :)
afiyet olsun. sevgiler. opuyorum.

ycurl dedi ki...

Acaba oglanlar daha mi merakli bu davul olayina. Benim yegenlerim de hep davul tarzi muzik aletlerini seciyorlardi kucukken :) Sanirim vurmaya ve cok ses cikardiklari icin olsa gerek.
Kabak mucver icin sana bir iki tuyo: Ozcan Ozan'in Sultan's Kitchen adli bir kitabi var oradaki mucver tarifi mukemmel oluyor :) Ama ben de artik goz karari yapiyorum. Rendelenmis kabak, beyaz peynir, yumurta, dereotu, yesil sogan, biraz un ve kabartma tozu, maydanoz ve karabiber :) Bir de kabaklari tuzlayip mutlaka ve mutlaka biraz bekletip suyunu sikman gerekli. Tadi cok degistiriyor bu.Kizartma icin de biz uzum cekirdegi yaginda kizartiyoruz ve agir olmuyor.

Koyubeyaz dedi ki...

Aylardir sizi okuyamiyordum. Facebookdan mesaj attim hatta mail attim ama cevap gelmeyince cok uzulmustum bir terslik olabilir diye ama bugun yeni bir denemede blog acilinca zevkten 4 köse oldum. Demek kardes geliyor. Canim benim cok cok sevindim. Harikasin ve buna cesaret ettigin icin de kendime ornek aliyorum snei. Insallah hersey gonlunuzce olur. Masallah size..

Ayşe dedi ki...

sumukluuu, ianmiyorum yaaa ben nasil kacirdim ve ben niye goremedim ki daha once!! Selim e kardes geliyo demek haa!! ve ikici kez anne olmaya hazirlaniyosun haa!! iremcim cook sevindim, Rabbim saglikla tamamina erdirmeyi nasip etsin insaallah...
gerci blogun isminden huylanmistim biraz ama icimden ikinciyi dusunyuyor olabileceginizi gecirmistim sadece... ;)

Selim in dinazorlara olan ilgisi ve dinazorlu giysisiyle verdi sevinc pozu cok hosuma gitti ;) masaallah...

sevgistanbul dedi ki...

Ben de uzunca bir aradan sonra baktim yazilarina.Sanal alem ve ortak bir arkadas disinda tanismasak da nedense ben de sasirdim kardes olayina.Herhalde Amerika'da hayatin yogunlugunu,buyuk aile olmadan cocuk bakmanin zorlugunu bildigim icin.
Tebrik ederim,Allah tamamina erdirsin,saglikli bir kardes versin Selim'e.
Sevgi