Pages

13 Temmuz 2007 Cuma

Satiyorum, saaaaat-tiiim!

5 yil once Turkye'den yukseklisans yapma amaciyla gelirken ABD'ye, yalnizca 6 aylik -hatta bazilari icin 4 aylik- omru olan yepyeni esyalarimizi ne yapacagimizi bilememistik.
Aldigimiz yere geri vermek icin konustuk, olmadi; ikinci el satmak icin cabaladik, aldigimiz fiyatlardan cok cok dusukfiyata gidebilecegini gorunce vazgectik. Ve sonunda esyalarimizin bir kismini benim annemlere bir kismini kayinvalidemlere gonderdik.
Bu nereden aklina geldi diye sorarsaniz, su anda tasinacak oldugumuz icin yine elimizdeki esyalari leden cikariyoruz. Isin ilginc yani zaten ikinci ya da belki ucuncu el olan bazi esyalarimizi yine de deger bir fiyata satabiliyor olmamiz. Turkiye'de hemen hemen hic kullanilmamis esyalari satamazken, burada kullanilmis -elbette cok fazla hirpalanmamis- esyalarinizi satabileceginiz bir market var. Insanlar turkiyedekinin aksine ikinci el birsey almaya cekinmiyorlar, ve hatta ikinci el esyalariniz pek de degerini kaybetmiyor sattiginizda.
Bunda insanlarin belki daha fazla gezgin ruhlu olmasinin -oyle mi acaba, asil bizler gocebe bir kulturden gelmiyor muyuz?- mi, ya da bizlerin boyle bir yeni olan seylere duskunlugumuzden mi bilemiyorum ama bes sene oncesinin turkiyesinde hakkini veren bir ikinci el pazari olmayisi bizi cok zor durumda birakmisti acikcasi.
Bilmem su anda durum degismis midir?
Bir de buradaki garaj satislari var ki o da bir baska alem. Garaj satislarinda insanlar genelde sahip olduklari, kullanilmis, ama artik kullanmadiklari esyalari satiyorlar. Ozellikle bahar mevsiminde, insanlarin belki de bahar temizligi ile evlerindeki fazlaliklardan kurtulmalarinin bir yolu bu. Garaj satislarinda hemen hemen hersey satiliyor. Bardak, tabaktan tutun da ayakkabiya kadar... Bu garaj satislarinda gayet guzel seyleri cok uygun fiyatlara alabiliyorsunuz.
Ozellikle annem buraya geldiginde garaj satislarini cok sevmististi, "ben de turkiye'de yapacagim" diyordu, yapti mi bilmem :)))
Gercekten turkiyede neden yapilmiyor boyle seyler, insanlarin yeniye olan duskunlugunden mi, kullanmadiklarini satmak yerine vermek isteyislerinden mi, kullanilmis esyalarin gercekten cok da fazla kullanilmis oldugundan mi, ikinci el satmayi ve almayi kendimize yakistiramamizdan mi? Gercekten, neden acaba?

12 yorum:

ycurl dedi ki...

Kullanilmis olani alma dusuncesini sevmedigimizden olsa gerek. Ha bir de yeni olursa milletin gozune bakin yeni diyebilmek icin. Sanirim toplum icinden baskalari ne dusunure cok onem verildigi icin olsa gerek kullanilmis olani kullanmak ayip olarak karsilaniyor. Aa bir de marka meraki. Anlasilmaz bir sey o.

Kuaybe dedi ki...

Sümüklücüm küçükken kardeşlerimle eski oyuncaklarımızı ya da başka küçük ev eşyalarımızı satardık sokakta.. apartmanımızın bahçe duvarına dizerdik "mallarımızı", kazandığımız paraları da ya dondurmaya ya da "çata pat"a yatırırdık..

Seni okuyunca o günlere gittim nedense.. bahçe satışı oluyormuş işte bizimki de :))

sumuklubocek dedi ki...

sevgili curly, baskalarinin ne dusundugu konusundaki tespitlerine katiliyorum. Baban nasil oldu? Umarim cok daha iyidir...
***
Kuaybecigim, siz o zamanlardan asmissiniz canim; tebrik ediyorum sizi ;)

Serra yiLmaz dedi ki...

eyLuL ayinda abLam in$ kesin donu$ yapicai zaman garage saLe yapiCaz, iLginc bi deneyim oLucaini du$unuorum.
Limon sIkacagindan, ko$u bandina kadar her$ey mevcuttur. herkeSi bekLioruz.. ;p hehe :)

~Serra

sumuklubocek dedi ki...

serracigim, hemen aliyorum biletimi o zaman :)))

Minik Patikler dedi ki...

Hmmm bilmem neden acaba, benim akmerkezdeki ve saireden alisveris yapmisligim vardir, daha evvel pek istemezdim ama sanirim ablamin bu konudaki oncu fikirleri benim sicak bakmama sagladi. Ayrica ne aldigina bagli, yepyeni iyi kalitede bir esyayi neden almaz kimse anlamiyorum. Hatta burda degerinin cok altinda gidecek olmasan neler neler var bende satilik ama iste yazliga falan gonderiyorum fazlaliklari.

sumuklubocek dedi ki...

evet Mpcigim, ozellikle de iyi kullanilmis mobilyayi, cesitli ev esyalarini, aksesuarlari, kitaplari, Cdleri, cocuklar icin bazi oyuncaklari (agza sokulmayan ;)); ve hatta bazi dis giyim esyalarini ikinci el almamak icin hicbir neden bulamiyorum ben.
Yoksa evler ciddenfazlaliklarla dolup tasiyor ve bizim durumumuzda oldugu gibi yepyeni esyalari ne yapsak diye oturup dusunuluyor kara kara...

elma dedi ki...

:) ortak konulardan sikayetciyiz Irem, biz de henuz yepyeni evliyken ve gicir esyalarimizi henuz duzmus ve hatta taksitlerini dahi bitirememisken, rusyaya gelme olayi cikti. yepyeni gicir siemens firin ve bulasik makinemi bayiye satmak istedim, adam cok dusuk fiyata gider hic yeltenmeyin bile, goturun bi fakire verin dedi! veremedim, esimin durumu bayagii kotu bir kuzeni var, o evlenecek oldu o zamanlar bari kiymetini bilirler ve muhtaclar diyerek onlara vermek istedim, biz yenisini alicaz diyerek burun kivirdilar:):):) firin ve bulasik makinesi hala elimde oylece duruyo, o kadar yeniler ki vermeye kiyamiyorum tanimadigim bilmedigim kisilere, oyle cok muhtac birine de rastlayamadim oralarda, kendi evimin de mutfagi hazir mutfakti ve onlar mutfaga uymadilar, neyse fazla uzattim, diycegim odur ki ben de anlamiyorum, koltuk vs.. belki anlasilabilir eskisi insana itici gelebilir ama firin, bulasik makinesi temizlersin yeniyse kutudan cikmis gibi olur iste! garip bi milletiz vesselam, hem surekli yakinir hem de hicbirseyin aziyla yetinemeyiz:)

Anne ve Bebisi dedi ki...

Annemler hala 30 yıllık koltuk takımlarını ve masalarını kullanıyorlar:) Modası geçti belki ama bizim evde bir şey atmak söz konusu değildir, kardeşimin odasında ya da otuırma odasında kullanılıyor hala:)

Eski insanlar ömür boyu kullanırlardı eşyalarını, eski eşyalar da zaten bozulmaz:) Yenisini alacak olan da eskilerini ihtiyacı olanlara verirdi. Şimdiki zamanda ancak öğrenciler ikinci e kullanıyor:)

Ekmekcikız dedi ki...

Gerçi ben evlenirken o sırada yurt dışına taşınan kuzenimin eşyalarını satın almştım, ama, bizde "yeni almak şart" diye düşünülüyor.
Bir de düşük gelirli ve hatta fakir diye tanımlanılmaktan korkuluyor, sanırım.

mucizenin annesi dedi ki...

canım implant ve köprü meselesini cevaplayım dedim..benim dişlerde kalite olmayınca ben köprü istemedim..malum iki yan dişide küçülterek yapıyorlar..İmplanta gelince benim gittiğim klinikte yarım saat sürüyo operasyon..nasıl yapıyolar bilmiyom ama önce diş yapılacak kısmı yarıp implantın yuvasınıyerleştiriyolar..sonra iki dikişle üstünü kapatıyolar..yuva 3 ay gibi bi süre kalıpda bünye iyice kabul edince üstüne vidayı takıp diş yapacaklarmış..benim ilkinde operasyon sonrasında da çok fazla ağrım olmadı..diğeri bugün yapılacak..ikiside azı dişlere..benim bu 3. dikişli operasyonum olunca alıştım artık :)) ilaçlar sağolsun..
amma uzattım..şaka bi yana di bu..Allah kolaylık versin canım..

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

BIZLERDE VERMEK ESASTIRYA BELKI ONDANDIR..IHTIYACI YOK VERIP SEVAP ALACAGINA BAK SEN BIRDE SATIYOR PARA ICIN DIYEN COK OLACAKTIR..