Pages

17 Nisan 2007 Salı

hava durumu vs...


Ilk defa bu kitada yasamaya baslayinca tekrar duymaya basladim bizim su ilkokul "hayat bilgisi" kitaplarinda gordugumuz "firtina, hortum, kasirga" vs gibi "uc" hava olaylarinin gercekten yasanabiliyor olmasini.
Hava durumlarinda cokca bahsinin gecmesi bir yana, cidden yasiyor olmak ayri bir deneyim kazandiriyor insana. Ornegin gectigimiz cuma gunu oyle bir firtina vardi ki sormayin. Gok gercekten hic duymadigim kadar yarilircasina gurluyor burada; oyle bir seyi turkiyede hicbir zaman duymamistim. Oyle bir saganak, siddetli ruzgar ki evin icinde bile korkutuyor sizi.
Ornegin ilk geldigimiz sene su resimdeki gibi golf topu buyuklugunde dolu yagdigina sahit olmus,
o sirada disarida olmadigima sukretmistim ki "kafa kiran" cinsten
birseydi. Abalarda "dolu hasari" olur ornegin, kaportasina sanki delikli bir gorunum veren; turkiye icin cok yabanci seyler.
Bugun de oda arkadasimin firtina anilarini dinliyordum, nasil evlerinin bodrumuna saklandiklarini, texastaki evlerde bodrum olmadigini burada acaba nereye saklanilabilecegini vs. konusuyordu ve ben bana cidden cok yabanci olan bu konuyu anlamaya ve zaman zaman da yorum yapmaya calisiyordum. Bu kadar siddetli hava olaylari iki tarafin da buyuk okyanuslarla cevrili olmasindan kaynaklaniyor saniyorum. Gercekten cok urkutucu...
Bir baska urkutucu durum ise burada yasadigim bes yildir buranin standartlarina gore "kis" diyebilecegimiz mevsimin bu kadar uzun surmesi. Genelde subat bittiginde burada kis da biter, pek bahar da yasamadan direk yaz mevsimine gecerdik biz. Amma velakin bu yil gercekten durumlar farkli, hala boyle uc hava olaylari yasayabiliyoruz. Kuresel isinma yanisbasimizda olan urkutucu bir gercek ve ben gelecek nesiller icin cidden endiseliyim bu konuda.
Beni sikan bir diger nahos konu ise hem turkiyede (aksaray'daki kaza) hem burada (virginia tech universitesi ogrencilerinin oldurulmesi) kucucuk, gencecik insanlarin "yok yere" yasamlarini yitirmeleri. Turkiyede bir turlu onlem alinamayan, onune gecilemeyen trafik kazalari, buranin olmazsa olmaz psikopatlari gencecik, kucucuk, yasam dolu canlari alip goturuyor, yasamimizin ne yazik ki artik -ne uzucu ki- kaniksadigimiz bir gercegi haline gelmeye basliyorlar.

Yasam oyle bir hal aliyor ki yarinlarimizdan endise duymadan yasamak neredeyse imkansiz hale geliyor...

Karikatur Piyale Madra'nin sitesinden alinmistir.

10 yorum:

Ekmekcikız dedi ki...

Piyale Madra ne güzel çizmiş!
Sahiden, bazen üst üste pek çok sıkıntı, tasa, endişe, dert (ne kadar çok farklı tanımı varmış!) geliyor ve zorluyor insanı.
Yapılacak olan, derin bir nefes alıp, yürümeye devam etmek.

Anne ve Bebisi dedi ki...

Küresel ısınma. Burası o kadar sıcak ki pişiyoruz hafta sonundan beri. Bu yaz tarihinin en sıcak yazını yaşanması bekleniyor. Her yer allak bullak oldu.

Ölümlere gelince:( ABD'deki daha bir önlenemez durum. Ama Türkiye'dekinin alınabilecek çok tedbiri var. Oysa insanlar depresyonda oldukları için mi bilmiyorum, en başta kendi hayatlarını hiçe sayarak akıl almaz hatalara inatla devam ediyorlar. Sadece kendilerine zarar verseler umurumda değil ama işte maalesef başkalarının canını da tehlikeye atıyorlar. Bunların hesabını veremezler ama anlamıyorlar.

Bu kazaları belki %99 oranında azaltmak, hem de 1 senede, o kadar kolay ki. Ama kim yapacak!

Burada da hız yapanlar, hata üstüne hata yapanlar dolu. Ancak her er kamera, 30 mile'lık yolda max. hız sınırı 35. 36 olunca şaak kamera! Ödeme de gör gününü! E bir ödersin, iki ödersin 80 poundu! Sonra paşa paşa basarsın frene.

Ah Türkiye ah!

Kuaybe dedi ki...

Sümüklücüm.. bence de iyi ki dışarda değilmişsin o dolu yağarken.. Allah korusun, kafaya onlarca yumruk yemiş gibi bişey olur herhalde..

sıkma sen canını.. eşim hep der ki "Herkes sahip olduğu şey için kaygılansın.. Dünyanın sahibi Allah, biz değiliz.. O en iyisini bilir.." bence de elimizden gelen tedbiri aldıktan sonra en iyisi böyle düşünmek.. Çocuklarımız Allah'a emanet.. üzülme sen..

iremmm dedi ki...

uzulme canim yaa..onlarin koruyusu Rabbim var...sen sikma canini..bu arada bu dolular eger kafaniza gelseydi dusunemiyorum olucaklari..bir kere burda da boyle yagmisti,arabalarimizin uzerinde olusan ezikler yuzunden,servise gitmisti hepsi :)))
öpüldün..

Minik Patikler dedi ki...

Allah korumus Iremcim.

Ayrica kuresel isinmaydi suydu buydu derken insanin sinirleri bozuluyor ama hakikaten bizim yapabilecegimiz seylerin en onemlisi guvenmek..

Swayline dedi ki...

İlk defa Kdz. Ereğli'ye geldiğimde bende gökgürültüsü ve şimşeklerden gökyüzünün yırtılarak tepemize ineceğini düşünmüştüm.
Gece sıçrayarak uyanıyor, sabaha kadar korkuyla bekliyordum. Karadeniz'de de bahsettiğin şekilde yağışlar oluyor sümüklücüğüm. Ama öyle dolu görmemiştim hayatımda o ne yaaa :O.
Trafik kazaları Türk insanının kaderi gibi sanki. O kadar doğalki. Birisinin ölüm nedenini soruyosun örneğin, "trafik kazası" diyor
"haaa" diyosun ve hiç şaşırmıyosun. Çünkü her gün onlarca insan bundan ölüyor. Ne kadar acı oysaki.
Ama ne kadar kanıksarsa kanıksasın insan minicik yavruların bu yüzden ölmesine dayanamıyor. Allah ailelerine sabır versin.
Sende canını fazla sıkma "O'na" inandığın sürece sığınıp güvende hissedersin.

Kuaybe dedi ki...

sümüklücüm bu arada karikatüre bayıldım.. nereden aldın ? bir link verdi ama açamadım da..

Ayşe dedi ki...

İremcim, gerçekten o nasıl bir dolu öyle, görüntüsü bile ürkütüyor insanı. Aman tedbirli olun öyle havalarda..Rabbim görünür ve görünmez tüm kazalardan korusun hepimizi....
Hava durumları da hemen hemen her yerde değişti malesef, nisanın sonunda kar mı yağar? evelsi gün bizim memlekete epeyce yağmış. Bu senede gitti herhalde tüm meyveler:(

Oya Kayacan dedi ki...

Sümüklü'cüğüm, endişe hallerimiz bitmek tükenmek bilmiyor. Biri bitmeden başka bir acı sarsıyor beynimizi. Son olay Malatya katliamı. Vatan millet sakarya uğruna hikayeleri yeniden dökülüyor dudaklardan ya, kahroluyorum.
Ha, bebelerin can verdiği otobüs olayına da çözüm getirdi yetkililer. Herkes suçsuz, ancak okul gezilerini yasakladılar. Öyle ya yola çıkmazsan trafik kazasında ölmezsin, bu kadar basit.
Doğadan kaynaklanan hiçbir şey, alınacak tedbir zamanında alınmasına rağmen zarar verdiyse üzmez beni. Amma insanların neden olduğu katliam gibi kazalarla örgütlü katliamlar yok mu 8~((

sumuklubocek dedi ki...

arkadaslar, yorumlariniz icin ayri ayri tesekkur ederim. Evet, malesef kuresel isinma gibi olaylarda bireysel olarak yapilabilecek cok sey yok malesef; ama zaman zaman insan umutsizlige dusmeden edemiyor kendini her ne kadar umitsiz olmak bize yakismasa da.
kazalar konusuna bulduklari cozum(!)'e ise yorum bile yapamiyorum hani hic trafige cikmazsaniz kaza olmaz mantigi!
karikatur'u piyale madra'nin sitesinden aldim: http://www.piyalemadra.com/

sevgilerimle