Pages

12 Ocak 2007 Cuma

Oradan buradan...

Bir suru sey var Selim'le ilgili yazacak; soyledigi kelimelerden tutun da komik komik etrafta solanmasina kadar.
Bir suru heyecan var yazilacak, yasanacak.
Bu gunlerde siki sikiya takip ettigim annevebebisi'nin ve neseseren'in hamilelik heyecanlari o gunlerde yasanan guzel heyecanlari animsatsa da, bu heyecanin hic bitmedigini dusundum kendi kendime. Dogum heyecani, ilk gunlerin heyecani, yatisini- uyuyusunu izlemenin heyecani, boynunu tutuyor mu'nun heyecani, gulumsedi mi heyecani, ek besinlere gecme heyecani, ses cikariyor mu heyecani, oturabiliyor mu heyecani, ayaga kalkabiliyor mu heyecani, ilk ve ondan sonraki her disinin heyecani, anne -baba demesinin heyecani, ilk kelimelerinin heyecani, ilk yaramazliklarinin heyecani, kendi basina bir birey olusunu izlemenin heyecani................................ derken bu liste bitmiyor, bitemez, bitmesin de! Her heyecan guzel, her heyecan ayri bir ozel, ve "iyi ki var, iyi ki hayatimin bir parcasi" dedirten heyecanlar hepsi de.
Hepsi guzel, hepsi de bir birey yetistirmenin sorumlulugu ile birlikte.
Oradan buradan Selim'le ilgili kafamdakiler simdi de:
simdilerde soyledigi kelimeler: anne, baba, bay bay (el sallama hareketi ile birlikte), vu vu (isaret parmagiyla donme hareketi ve burada her evde bulunan fanli lambayi gostererek ayni zamanda), ayyiy (hayir demek oluyor, isaret parmagi iki yana sallanarak), memme (anlami malum :)), del (gel, elle de gel diye gosteriliyor), aw aw (hav- hav oluyor, hem kopek, hem de cikardigi sesi icin kullaniliyor), brrr (sanirim su anlamina geliyor, tam cozemedim), dede (dedeyi gorunce msn'de), kavvvv (nasil yazsam bilemedim ama aslan kukremesi taklidi oluyor bu ). Animsadiklarim bunlar simdilik.
Uyuma sorunumuz var: ya memede, ya da kucakta sallanarak uyuyor hala. Biraz once ogle uykusu icin cebellestik Selim'le, emzirdim, memede uyumadi. Yatagina koydum -kendi kendine ytaginda uyumaya alistirmaya calisiyoruz- tam onbes dakika agladi, hem de ne aglamak !, icim elvermedi gittim aldim, nasil icli agliyor, bes dakika da kucagimda hickira hickira agladi, sonra uyudu... Bu konuda ne yapacagiz bilmiyorum.
Televizyon! sabah cocuk programlarini izliyor, dikkatle izliyor resmen. Izledikleri egitici cocuk programlariyla sinirli ama yine de kuskuluyum bu televizyon konusunda...
Karistirici sey -laf aramizda babasi da cok karistiriciymis!- heryere giriyor, cikiyor, evde bilmedigi, kesfetmedigi sey kalmadi :)
Altini alirken cok cok cok sabirsiz, iki kisi zor aliyoruz altini, cidden! bir de pipi'yi kesfetti, ellemeye calisiyor devamli...
simdi yaziyorum ya onun hakkinda, ozledim onu, uyansa da sikistirsam :))) izin vermez ama, hic dayanamaz sikistirilmaya, hemen iter falan, oyle de sikintilidir hani!

Bir Not: Bugun Selim ilk defa disarida yurudu kendi basina! Hava yagmurlu oldugundan yerlerde su birikintileri ve yer yer camurlar oldugu icin tuttum bir elinden ama, yurudu iste kucuk beyimiz ve her anindan buyyuuuuk bir zevk aldi bu yuruyusunun. Yuzu oylesine guluyordu ki sormayin! Yalniz, her yaprak, dal, tas, ve yerde ne varsa gordugunde durup almak isteyisi vardi ki, sormayin aynen kedi gibi :)))

3 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Canım benim ya,maşallah:) Ne güzel yazmışsın:) Gözümün önünde canlandı Selim resmen. Selim'in tüm gelişimlerini, tüm aşamalarını,başarılarını yaşamayı Allah nasip etsin. Darısı başımıza inşallah;)

Not: Site ziyaretçilerini onaya tabi tuttuğun için word verification'a ihtiyacın yok artık, kaldırabilirsin istersen.

sumuklubocek dedi ki...

sagolasin sevgili annevebebisi; dualarina kocaman bir "amin" diyorum ben de... Darisi cok yakinda basiniza insallah!
onerin icin tesekkur ederim, kaldirdim onu, cok da iyi oldu, beni de sinir eden birseydi bu ama bir aralar spam commentler gelmisti; neyse, haklisin, tesekkur ederim onerin icin ;)

NURHAYAT dedi ki...

yavrucugum yazdşklarini okuyunca yasadim sanki selimin yaptiklari gozumun onunde yalniz karistiriciligini bilmiyorum daha neler yapicak kimbilir cok merak ediyorum